Saturday

Friday22012016

Aku bangun lambat pagi nih, aku lepak dulu lepas Subuh, dah pukul 7 baru aku tidur semula. Sedar-sedar dah 9 pagi. Sejak malam semalam hujan turun sekejap-sekejap, tak lebat tapinya.Sampai office pukul 10, terus aku ke kedai sebab semua tengah tunggu kat situ.

Elok jer teh sampai, JAS (Jabatan Alam Sekitar) talipun, diaorang dah ada kat site. Dang, what else do they want? Terus aku ajak Site Safety Supervisor temankan aku. JAS datang just nak tengok keadaan site. Aku ok dengan sorang Officer yang satu tuh, tapi dengan Officer baru (yang suruh aku tunggu dia kat Residence Inn dulu tuh), aku kurang sikit. Penyapu baru lah katakan, first time dia masuk site kitaorang, so banyak benda yang ditanya.

Aku ingatkan lepas buat site visit, diaorang teruslah balik sebab hari kan ker Jumaat? Rupanya diaorang ajak buat assesement kat office. Ok, aku boleh layan lagi. Tapi bila melarat-larat sampai 12 lebih, aku dah bengang. Ditambah pulak dengan dokument-dokument yang dimintak yang tak ada kat tangan aku. 

See, projek nih ada Enviroment Consultant nya sendiri, sepatutnya deal dengan diaorang lah. Tapi sebab aku yang kat site, JAS mintak dari aku, itu yang sepanjang diaorang brief apa-apa yang patut, aku pun sibuk mengWhatsApp sesiapa yang patut.

Aku dapat kebenaran ambik gambar diaorang nih

Ngam-ngam pukul 1 baru selesai, itupun aku cakap yang aku nak pergi sembahyang and if you need anything, come back after 3. Aku kalau dah bengang aku cakap Inggeris. Yang datang hari Jumaat tuh apa pasal? Biasanya datang lepas lunch. 

Kesian kat Bangla yang tunggu aku untuk tumpang pergi masjid, diaorang biasanya tunggu aku awal. Agaknya diaorang tumpang orang lain. 

Badang aku rasa macam tak sihat jer petang nih. Lenguh-lenguh gitu. Sebab kena hujan tadi kot, tambah pulak tak breakfast, lunch pun lambat. So aku melepak office jer lah sorang-sorang.

Hari pun mendung macam nak hujan, so aku tak ke pantai. Seseminggu dua nih asyik mendung aje petang-petang, tapi hujan tak turun jugak, kecuali semalam dan tadi. Aku rasa, sekali hujan turun nanti, sure lebat. Aku nak hujan lebat selebat-lebatnya, aku nak tengok apa akan jadi. Sekarang nih tak hujan, memang cantik, lawa dan bersih aje site kitaorang. 

Ginilah keadaan meja aku day in day out, tak berganjak kertas-kertas, documents, files etc. 

Dah lama tak belanja Kontraktor staff, so petang nih ajak diaorang minum, aku tapau roti sardin untuk makan malam, tak ada selera aku nak makan. Bukan aku nak komplen tapi some people nih kan, kita nak belanja dia tapi dia ambik kesempatan tuh tapau untuk anak bini dia. 

Bodoh jer aku malam nih, dengan badan tak sihat, WhatsApp pun senyap jer. That’s the reality of getting old, and I guess that’s really the crux of the matter. Lama tuh baru aku terperasan yang harinih aku tak bukak Youtube, patutnya Juzuk 3. Tak apalah, esok.