Tuesday

Monday11012016

Tak ada mood nak tulis nih tapi kalau aku tak tulis apa-apa, kemungkinan esok lusa dan seterusnya pun aku tak tulis blog jugak. So tulislah apa yang patut, takat buat syarat jer. Demi kesinambungan blog aku nih.

Harini baru dapat tahu buah butir meeting orang-orang KL sama MPK ituhari. Dah agak dah, serious punya case. Apparently Stop Work Orders tuh memang valid dan berkuat kuasa serta merta tapi masing-masing buat tak tahu jer. The show must go on, katanya. Sebagai S O sepatutnya keluarkanlah satu proper official instruction untuk suruh stopkan semua work activities tapi instruction yang dapat pun cuma one sentence yang diselitkan kat akhir surat. 

Since kat Whatsapp group semuanya senyap, masing-masing tak berani bersuara, aku sama Kontraktor aje lah yang kadang tuh cuba untuk break the silence. Aku ambik gambar-gambar then aku tulis things like, "Business as usual...." ,"To stop or not to stop..... ","We all know very well tapi..." 

Boss aku jer yang berani jawab, 'Proceed jer...", yang lain tuh takut nak bersuara. Aku tak nak nanti aku yang disalahkan kalau MPK datang site, kalau diaorang seal site. Tapi, MPK tak mungkin datang, kecuali aku sendiri yang beritahu diaorang, kan? MPK ada jugak contact aku sekali sekala dan cuma aku sorang jer yang ada contacts diaorang. 

Best gak kalau aku stir the pot once in a while kan?

So, bersembang aje lah kitaorang kerjanya. Masing-masing dengan prinsip wait and see. Aku jer yang kena fikir, I have to do something, aku kena bersedia. Not so much pasal status kerja, tapi sebab aku dah menyampah dengan Boss aku, jugak Client. Pasal gaji aku tu lah. 

So tengahari tuh aku online jer, mengemaskan mana yang kena kemas, search sana sini. Jadi happy pulak aku bila mengenangkan yang kemungkinan hidup aku akan datang nih lain dari tatacara, tatabahasa hidup sekarang. 

Damn I'm gonna miss Cherating nanti kot.


Petang nih aku tak jogging, instead aku ke kampung di seberang muara sana tuh, tengok orang balik dari laut. 









Malam nih macam meriah jer kat surau sebab ada kelas mengaji Quran untuk remaja. Sekarang nih Alhamdulillah, waktu Maghrib, Isyak dan Subuh, dah ramai orang yang datang berjemaah. Kalau dulu takat dua tiga orang tapi Maghrib kadang tuh sampai belasan yang datang. Ada sekumpulan Bangla, orang Aceh, yang menyewa kat kawasan nih, so diaoranglah yang meramaikan jemaah. Orang tempatan yang lain pun ada jugak. 

Cumanya orang Aceh nih, bila time Maghrib, bukan main lagi persediaannya, sebelum Azan ada berzikir bagai, lepas sembahyang ada Tahlil. Tapi bila Isyak, tak ada pulak datang, selamba jer pakai shorts beli barang kat kedai depan surau tuh. 

Eh, itu bukannya mengumpat, kan? I'm just telling.