Monday

Sunday24012016

Makin lambat aku ke office. Mungkin sebab harini Sunday so aku tak rasa macam aku kena tergesa-gesa. Lambat ker, cepat ker, I am giving myself half hour untuk buat benda-benda yang sepatutnya aku istiqomah buat dari dulu lagi. Aku nak ambik ikhtibar kisah Datok Qu Puteh tuh, I read somewhere yang dia banyak buat solat sunat. Banyakkkkkkk. So aku fikir, sedangkan dia yang terpaksa nak kikis bertan-tan make-up tebal tuh boleh buat solat sunat, apatah lagi aku, kan? 

I know yang this is berbaur sarcasm yang menusuk kalbu, tapi, I have very high respect for her kalaulah betul, con todo mi corazón lagih. Sapa lagi yang nak aku jadikan contoh dan ambik ikhtibar?  Dia tuh? Atau yang ituh? Now, don't get me started!

Lawak aku nih kan? If I'll be funnier than this, I'll become a joke ekekekeke

Kalau semalam muram, layu dan kuyu, harini double whammy. Sorang jer staff Kontraktor yang Melayu, dan 3 staff Cina tuh, main cards dari sejak aku sampai. So tak ada geng nak diajak pergi makan. Dan aku tertinggal earset kat rumah, dua-duanya sekali. Aku memang ada 2 earsets, kebanyakan benda yang ada kat rumah, memang ada kat office. Kecuali katil, tilam, bantal dan selimut. Cuma semalam tuh aku terbawak balik headset tuh, so tak bukak Youtube lah aku harinih. Rugi jer sebab ada waktu. 

Macam dah tak teratur dah jadual makan aku sekarang nih, lunch semakin lambat, simply sebab breakfast lambat. Lepas lunch aku balik rumah, jalan kaki jer. 4 orang yang tegur aku, semuanya tanya pasal kereta, that's beyond me lah.
  Pah keto mmano?
  Ado di office.
  Nok gimmaner? Jalang kaki?
    Balik rumoh jak, ambik barang.
   Jalan kaki jer? Kereta mana?
  Ada kat office, saja jer jalan, biar lambat sampai.
Nak ke mana, mana kereta?
Balik rumah jap ambik barang. Kereta ada kat tempat kerja.

Sepatutnya ada inspection yang aku kena buat sebab esok nak buat concreting dengan jumlah yang banyak tapi sebab panas, pagi esok jer lah aku check. Told the Contractor untuk siapkan apa-apa yang patut tuh cepat sikit, jangan buat sikit-sikit, buat sekali harung. 

The rest of the day tuh kat office, sesambil sembang dengan my Indon friends kat whatsapp. Seriously, I feel at ease sembang dengan diaorang nih, aku pun tak tahu apa pasal. Aku tak ada pun sembang dengan Malaysians, ada lah sekali sekali Malaysians tegur aku tapi just a few ayats. Mungkin sebab they "know" me, melalui blog. Atau baru nak kenal, melalui blog jugak. 

Tapi dengan Indons nih, aku boleh chat dengan diaorang like forever. Aku selalu tanya member aku, apa pendapatan diaorang pasal Malaysians? Semua kata yang Malaysians nih hipokrit. Biasanya cepat jer aku ia kan. Oooppsss

Dalam sejam jer aku kat pantai petang nih walaupun best jalan-jalan, lari-lari sikit, air surut so pantai jadi luas. Aku tak cadang nak mandi sebab bila surut, air macam kotor gitu sebab dia tarik pasir. Tapi sebab aku rasa nak terberak sangat, terpaksalah turun jugak ke laut. Oooppsss.

Eleh, kat pantai depan Beach Club kitaorang tuh banyak used condoms yang berterabur, itu lagi lah tak senonohnya kan?

Kuat ombak, sampai terlondeh-londeh seluar aku. Aku fobia sikit bila ombak besar nih, aku selalu terbayang tsunami. Dengan kehidupan kat persekitaran aku di Cherating nih, aku rasalah kan, kalau tsunami datang, kat sini lah tempat yang "sesuai". Bukan apa, dulu ada aku tanya Ustaz tuh, "orang-orang Tabligh tak kan tak pernah datang buat Usaha kat sini?". Ustaz tuh kata yang orang Tabligh pun "surrender". 

Ahad, so singgah kat warung Kak Long untuk tapau Nasi Air. Kak Long nih ok jugak sebenarnya, kalau ramai orang-orang veteran, dia tak mencarut. Tapi kalau diaorang tak ada, dia mudah sangat latah, selalu sangat ada benda yang jatuh kononnya, sambil kata, "aduh burit kau!", "mak, burit aku". Itu belum termasuk sexual inuendos dia lagi. Aku rasa kalau kat US, kaya kitaorang sebab dapat claim dari sexual harrasement dia. 



Sejak petang angin kuat, pastuh hujan sekejap. Pastuh berhenti. Then hujan lagi. Rasa macam nak hujan lebat jer dalam masa terdekat nih. Aku tak boleh tidur, sampai pukul 4 aku masih tergolek-golek di ranjang. Ga tau knapa sih, pusing gwe. Gwe gada mikirin bukan-bukan.