Friday

Thursday07012016

Macam tak bersemangat jer semuanya pagi nih, masing-masing datang office pun lewat. Aku ingatkan aku yang terlewat, aku sampai office pukul 9. Terlambat bangun. Lepas Subuh tadi aku mulanya tak nak tidur, so aku buat apa yang patut. Dah pukul 7 lebih aku tersambung tidur.

Dah dekat tengahari baru nampak Consultant staff sorang, yang lain tak ada. Aku, walaupun aku lead diaorang nih, ada 3 orang bawah aku, tapi kitaorang semua dari different company, so aku tak nak lah bossing around. Asalkan aku tak buat palat, dah. Orang lain nak memalat sepalat-palatnya, silakan, asalkan jangan palit taik palat kat aku, dah.

Kontraktor punya Project Manager ada datang dari KL, diaorang ada small internal meeting rasanya sebab one of the guys nak resign, so penyerahan kerja kenalah buat. Gitu. Yang Trengganu tuh nak resign. Memang agak dah, dia sorang, yang lain tuh Kelantaneses, selalu berlaga angin.

Biasanya kalau diaorang ajak lunch aku tak pergi. Tapi tadi bila aku kata yang kalau dia bawak staff lain,(yang Melayu) then baru lah aku ikut. Masa lepas Site Meeting aje aku akan turut sama lunch sama diaorang, itu pun kadang-kadang aku tak pergi jugak. Malas melayan gossip-gossip. Banyak sungguh gossip kat projek nih sebenarnya.

So kitaorang lunch kat Residence Inn harinih.  


Ya Rabbi, apa pasal aku minum guna tangan kiri?

Gitu lah, sembang-sembang, dah 3 lebih. Balik office, lepak-lepak kejap, dah masuk Asar. Lepas tuh terus aku cabut sebab kalau lepak sampai lima lebih, ada yang ajak mengeteh. Susah nak percaya tapi itulah hakikatnya, melepak aje kerjanya diaorang dan kitaorang. One of the Consultants tuh lagi parah, kat office nih tak ada pun meja untuk dia. Dia berpindah randah dari satu gerai ke kedai makan yang lain, biasanya akan ada sorang berdua staff Kontraktor yang layan dia sembang. 

Masa pergi makan, masa dinner, masa jalan balik rumah, aku banyak berfikir jer. Biasanya aku rileks aje, tapi kali nih aku melayan benda-benda yang hinggap di pemikiran aku. Semuanya berkisar pada kerja aku lah, projek nih. Aku ada terfikir, apa kata kalau aku cari kerja lain? Nothing about project yang aku jaga nih mengexcitedkan aku anymore. Soon projek hotel 8 tingkat untuk Fasa 2, akan mula, tapi kalau gini lah keadannya, bertahun lagi lah baru siap. Masalahnya, Boss aku nih tak reti jaga aku, Client pun ingat aku settled sangat dah kat sini. 



(Makan cheese omelette sama fries. Agak-agak berapa harga semua tuh, sekali dengan teh ais?)

Projek kitaorang nih sepatutnya dah siap bulan 4 tahun lepas, tapi sekarang baru less than 60% siap, piling for hotel blocks pun scheduled to start in a month or two. Tapi with the rate dan cara diaorang handle, mau 3, empat tahun baru siap. kot. Aku dah jadi menyampah dengan cara diaorang sebenarnya.

See lah, how. Aku banyak masa nak fikir. 

I know just how to whisper
And I know just how to cry
I know just where to find the answers
And I know just how to lie
I know just how to fake it
And I know just how to scheme
I know just when to face the truth
And then I know just when to dream
And I know just where to touch you
And I know just what to prove
I know when to pull you closer
And I know when to let you loose
And I know the night is fading
And I know the time's gonna fly
And I'm never gonna tell you everything I've gotta tell you
But I know I've gotta give it a try