Sunday

Saturday16012016

Awal sikit masuk office harinih sebab ada a few things nak kena buat. Selasa nanti tak lah tergesa-gesa sangat nak update apa-apa yang patut for the meeting sebab aku akan sampai Cherating dalam pukul 2 pagi gitu.

Pusing site seround, saja lah nak tengok apa activities. Senang aku nak menjawab nanti sebab biasanya kalau masa aku tak ada kat site, masa tu lah ada jer yang tanya. Lepas tuh mintak Cik Mat, Architect punya staff, untuk hantar aku ke Geliga Bus Station. Ada bas ke KL pukul 11, cantik! 

Slow gila bas driver tu pandu, mungkin sebab hujan, pastuh pulak terpaksa melayan lagu-lagu 60an yang dipasang kuat, aku pun online lah. Berhenti kat Kuantan setengah jam, kat RnR mana tah for another half hour, sampai KL dah pukul 4 setengah. 

Aku tak ke Bangsar. Sekarang nih kalau aku ke KL, aku dah tak contact dah member aku, sebab aku rasa macam menyusahkan dia aje. Barang aku masih ada kat sana tapi semua tuh aku dah tak kisah dah, infact aku suruh member aku buang jer. Kecuali fail aku yang penuh dengan surat-surat, affidavit, jugak hal-hal yang berkaitan masa aku kat tahanan dulu tuh. Fail tebal. Aku sayang tuh, especially gambar mug shot aku. 

Some memories just stay, kan? . They just refuse to give up on staying. Maybe it is good that they stay. It helps us stay rooted. It helps us to know who we really are.” 

And so I checked in kat satu hotel nih, tak jauh dari hotel a few Indonesians yang aku kenal kat Forex forum, menyewa. Kebetulan diaorang tengah bercuti kat Malaysia. Cuma sorang jer yang kenal aku, itu pun lama dah chat. So bila aku tahu yang dia ada di KL, aku pun beritahu yang aku pun di KL. Kitaorang jumpa kat lobby hotel aku lepas Maghrib. Diaorang bertiga. 


Seronok bersembang dengan diaorang walaupun first time kenal, mungkin sebab diaorang satu wavelength dengan aku. Diaorang bukanlah professional tapi masing-masing ada karrier, dan masing-masing suka merantau, dan sentiasa mencari peluang. So bila aku cerita pasal masa aku kat US, semuanya macam terpegun gitu. Dan bila aku kata yang kemungkinan besar aku akan berhijrah ke Indonesia dalam masa dua tiga tahun akan datang, lagi lah diaorang bersemangat sembang dengan aku.

Aku tak tahu tapi kalau dengan orang luar (and in this case, Indonesians) I am more open, aku suka bercakap. Tapi kalau dengan orang sekeliling aku seharian, aku cuma bercakap benda yang patut-patut jer. Aku malas cerita what's inside of my head, apa my plans are. Even kat blog nih pun aku malas nak tulis benda-benda in the future yang I  am working on. Sebab aku takut benda tuh tak jadi. Aku akan terus aje tulis tanpa kasi apa-apa hints, kalau plan aku tak jadi, tak siapa tahu and I won't be walking with a tail between my legs, kan? Ala, after all blog aku pun tajuk dia Keeping The Dream Alive, kan?


Merayau-rayau kat Bukit Bintang dengan diaorang lepas tuh.