Friday

Thursday21012016

Malam semalam aku sakit perut, membawak ke pagi. Bukan sakit perut nak terberak yang terpaksa berlari sambil pegang bontot tuh, bukan! Ini sakit perut yang rasa macam nak terberak tapi tak ada apa yang nak berakkan. Lima nam kali keluar masuk bilik air. 

Itu yang aku rasa aku nih dibayar cash sebab keceluparan mulut aku, kan ker kat blog entry di bawah tuh aku cakap pasal taik di jubur jer kan? Ha, padan muka aku!

Aku selalu gitu, selalu dikejar bayang-bayang sendiri. Bila ada jer benda buruk menimpa, apa-apa yang tak bagus, aku akan cuba ingatkan kalau-kalau ada benda yang aku tersalah cakap, tersalah buat. 

Macamana pun aku suka jadi macam tuh, sebab semuanya akan mendekatkan diri aku dengan Tuhan. Apa-apa yang buat aku ingat Tuhan, kebesaran dan kekuasan Tuhan, I'm game.

Kuat semangat aku untuk tak breakfast kat luar harinih, walaupun aku singgah jugak sembang-sembang dengan Kontraktor, jugak Consultant staff yang dah lama tunggu aku. Aku beli susu, then breakfast kat office.


Aku sorang jer Consultant staff harinih, yang lainnya tak nampak muka. Sorang dah balik KL tadi, sorang tuh ada bengkel kereta, sorang lagi mungkin sibuk sebab anak nak kawin. Aku suka kat office sorang-sorang, bebas buat apa aku nak.

Dekat pukul 12 baru aku ke site, itupun pekerja dah tak ada, masing-masing dah balik ke kongsi. Kerja aku sekarang untuk memastikan semua yang berlaku dan yang tak berlaku kat site, semuanya tuh didocumentkan dengan baik. I know yang this is going to be messy nanti so aku kena buat betul-betul.

Petang aku tak ke mana-mana, kat office jer. Staff Kontraktor pun sama, semuanya melepak kat office memasing, online. Kalau tak ada internet sure mati kutu kitaorang. 



Aku ke pantai as usual, tapi pukul 6 lebih sikit aku dah balik. Sebab nak ke warung Kak Long. Setiap Khamis dan Ahad aku akan singgah di situ sebab hari tuh aje ada jual Nasi Air. Memang best, tak pernah aku jumap Nasi Air sesedap itu. 

Walaupun harinih macam tak ada apa-apa pun tapi aku rasa hari aku berisi dengan benda-benda berfaedah, aku rasa macam "tak cukup" waktu aje, sedar-sedar dah malam, waktu untuk tidur.