Saturday

Ahad19Ogos2018

Pelik aku, my mind macam tertahu aje yang Sunday is supposed to be a relaxing day, lupakan plan-plan untuk membersihkan rumah. And so aku melepak aje lah. Damn, best gila hidup aku, rileks jer, tenang, tak ada orang kacau, tak ada apa nak fikir. Fikir mati jer. Biar aku jadi tertakut, sentiasa jadi sedar yang Tuhan berkuasa atas segalanya.

Kalau difikir, nampak macam bosan gila hidup aku nih, orang yang tak tahu aku tentu rasa aku nih dah ditahap kera sumbang yang kritikal sumbangannya. Tapi bagi aku, sebaliknya pulak, tak sekelumit rasa bosan pun yang hinggap di fikiran aku, jadual aku padat, kalau siang tuh aku rasa cepat sangat masa berlalu, kejap aje dah malam.

Sekejap aje aku di kebun, sekadar menyiram. Bagus jugak aku tak dapat ke KL weekend nanti sebab akan mampos keringlah tanaman aku kalau tak bersiram. Sekarang nih dua kali sehari aku siram, itu pun terkulai layu jugak tanaman aku, panas yang teramat sangat semenjak dua menjak nih. Tak apa lah, dulu tuh hampir setiap hari hujan, kan?

"Naik BMW awak yer?", jiran aku tegur, bila aku sampai kat rumah orang khenduri, aku tak tahu lah dia bergurau sindir atau melawak aje, bila dia nampak aku naik basikal aje. Itu yang mudah, naik basikal, tak payah nak risau pasal nak park kereta. Lagipun rumah tuh tak jauh.

Kaya-kaya orang kampung aku nih, masing-masing ada kebun ladang berekar-ekar. Keluarga kitaorang jer yang tak ada tanah ladang, ada seekar tu jer lah tapak rumah. Sebenarnya arwah Pak ada a few ekar tanah kat kampung arwah Pak tapi arwah Pak macam membawak diri dari adik beradik dia dan dia tak peduli pun pasal tanah tuh, adik beradik dia pun macam tak berusaha nak bagi hak arwah Pak tuh. Kitaorang pun tak ambik port pun pasal tuh, sekarang nih cuma sorang adik arwah Pak yang tinggal, itu pun dah uzur sangat. 

Ustaz Pusat Serenti tuh tak datang jugak malam nih, minggu kedua berturut-turut. Sibuk nak raya kot? So tak adalah kuliah, tak ada lah jamuan, dan terpaksalah aku makan kat luar. Aku ke Sungai Ruan lagi, beli burger jer sebab ada 2 jer gerai yang bukak, dan penuh dengan orang.

Awal aku tidur malam nih, kena rihat cukup-cukup pasal early morning esok Forex market bukak dan pola tidur aku mungkin berubah lagi.