Saturday

Isnin20Ogos2018

Biasalah, mula-mula memang slow, macam tak ada pergerakan jer Forex market. Tapi semakin lama semakin rancak, aku ada a few open positions, semuanya pair USD/JPY, ada yang rugi dan ada yang untung. Aku biarkan aje sebab total semuanya masih ada floating profits. I'lll make sure buat masa ini yang aku tak nak trade more than 0.15 lots untuk suatu masa. 0.15 lots tuh maksimumnya 15 position kalau setiap position 0.01 lot.

Since harinih hari terakhir sebelum ahli keluarga balik, aku memulun membersihkan rumah. Lepas menyiram terus aku menyapu, mengelap, menggilap apa yang patut. Then mengemop. Kat dalam rumah tak teruk sangat tapi kat beranda, kat luar rumah, ya ampunlah, letih mengikis taik burung. Sampai dekat waktu Zohor barulah selesai kerja aku, aku puas hati, tak pernah aku membersihkan rumah sebersih itu. Kereta pun aku cuci jugak, memang rare betul sebab dalam hidup aku cuma beberapa kali aje aku cuci kereta. Baru aku terperasan yang apa pasal aku nih banyak waktu, sebab aku banyak tak buat benda yang sepatutnya aku buat, mencuci kereta for example. Aku malas. 

Kalau aku nampak orang yang beria-ia mencuci kereta, aku selalu terfikir yang how sayangnya dia kat kereta dia. Petang-petang masa aku berfatbike, aku selalu ternampak this one brader yang asyik dengan kereta dia, entah apa yang dibuatnya aku pun tak tahu tapi dia sentiasa working on his car, sayang amat kat kereta dia tuh. Aku selalu bersyukur yang aku tak jadi macam dia, tak ada hobby macam dia. 

Macam-macam barang yang  Ida pesan suruh beli, macamlah akan sibuk sangat. Pelik aku, besok bila sampai rumah, tak kan tak boleh check apa barang yang nak dibeli, kan? Suruh beli beras lah, ayam lah, and at the same time suruh adik beradik lain bawak barang-barang lain. Biasanya adik beradik akan bawak balik banyak barang-barang, yang akhirnya dibawak balik semula oleh yang lain sebab kalau ditinggalkan kat rumah tak ada siapa nak guna. Aku pun tak guna sangat pun sebab aku makan kat luar. Diaorang tak tahu pun yang aku memasak jugak kadang tuh sebab aku kata aku makan kat luar aje dan bila diaorang balik, tak ada pun tanda-tanda yang aku memasak. Diaorang tak tahu yang aku hapuskan semua traces dan tanda-tanda, aku kosongkan fridge, aku penuhkan barang-barang yang dah aku guna so it looks like nothing is ever terusik.

Mungkin sebab minggu raya so Ustaz tak datang malam nih, aku dah siap praktis baca Quran a few rounds petang tadi. Dan aku ke Sungai Ruan lagi for dinner. Awal jugak aku tidur sebab trading account aku semua positionsnya to my advantage so aku pasang stop loss/ take profit siap-siap, jadi aku tak payah nak risau kalau ada ap-apa event yang akan mempengaruhi currencies yang aku trade. Iyalah kan, manalah tahu ada earthquake kat Japan, manalah tahu kalau US serang mana-mana negara Asia Barat, itu semua akan kasi impact yang kuat pada pergerakan currencies.