Saturday

Selasa31Julai2018

Cadangnya nak naik Grab aje ke stesen bas Geliga, tambangnya dalam RM7 tapi dekat 5 minit aku tercegat depan Centre Point, masih belum ada driver. Then one of the taxi drivers yang melepak kat depan tuh tegur aku, dia kenal aku sebab aku pernah naik teksi dia dulu tuh. Tak nak lah aku berkira sangat so aku kasi RM 20. Breakfast pun tergesa-gesa sebab bas pukul 9. Aku duduk seat sebelah kiri sebab bas akan melalui Cherating, akan lalu kat kawaasn rumah sewa aku dulu, boleh nampak bumbung rumh BabyJ pun. Tak apalah, dapat tengok bumbung rumah pun dah ok, kan? ekekekek

Aku bukannya tak suka kat BabyJ tuh, cuma nya aku tak berapa berkenan dengan satu perangai dia nih. Dia nih  kuat mencarut. Suka sangat mencarut. Sikit-sikit,  "oh burit!" Sikit-sikit, "oh burit!". Orang kuat mencarut nih rakus in bed, kan? Mulanya aku ingatkan dia mencarut tuh sebab nak menarik perhatian pelanggan gerai. Iyalah kan, seorang janda akan cuba untuk menarik perhatian lelaki dengan segala macam cara, mencarut is one of the caras. Lelaki pulak, kalau janda yang mencarut, memanglah suka sangat, kan? Dengan kawan-kawan perempuan dia pun gitu jugak, aku peratikan aje, kalau bersembang tuh, terms like "jubor mung, burit mung" akan sentiasa bermain di bibir diaorang.

Sampai KL dalam pukul 1 lebih, terus aje lah ke Jalan Pudu, Citin Hotel yang aku sayangi itu ekekeek. Manager tuh nampak aku kat kaunter, tak lama tuh tokay tuh pulak datang, macam tau-tau aje yang aku nak check in. Sekali lagi aku rasa macam celebrity aje. Aku jeling-jeling jer staff yang dulu quoted aku RM 150 a room, masa aku kat KL last, dan aku lari pergi hotel lain. From now on, aku bayar RM 100 jer semalam, ok? Diaorang nih cekik darah tau dak, kalau end of the year atau masa perayaan, bilik dinaikkan harga sampai RM 250. 

Manager tuh sampai ke depan bilik aku dia ikut, kononnya lah kan? Aku, manalah suka service sampai gitu sekali, kan? Buat macam biasa dah lah, itu yang aku rasa macam rimas sangat nak melayannya. Just leave me alone, bitch!

Teringin nak makan beriyani, aku ke kedai di The Robertson, aku rasa kedai tuh bersih sebab baru, aku memang jarang sangat makan kat kedai Mamak, setahun sekali pun payah. Kalau di KL aku biasanya makan beriyani kat kedai Arab/Paki kat Jalan Bukit Bintang, tapi malas lah pulak nak menapak ke situ sebab malam nih dah nak merempit kat sana.

Lepas tidur sekejap, aku memulakan acara rempitan aku. Ke Low Yatt Plaza macam biasa. Tak beli apa pun. Then masuk Sungei Wang, jugak tak beli apa-apa pun. Kuat iman aku ekekekek. Tak masuk Lot10, lagi lah tak beli apa-apa. Masuk Fahrenheit, jugak tak beli apa-apa. Sembahyang kat surau Pavilion, then ke Subway, dined in sebab lepas Isyak nak tengok wayang cadangnya, MammaMia! Here We Go Again.

Agaknya sebab dah terbiasa gitu, keluar jer dari Subway, teruslah aku balik. Dah sampai depan MacDonald's baru aku teringat yang aku sepatutnya tunggu untuk tengok wayang. Malas pusing balik, aku terus aje lah balik hotel, hari pun hujan rintik-rintik, sempatlah jugak potong rambut.