Saturday

Sabtu18Ogos2018

Weekends memang Forex tak bukak so dapatlah berihat selama 2 hari. Crypto market bukak tapi modal aku kecik, memang aku tak berhajat pun nak enter a position walaupun aku boleh beli/jual Ripple (XRP).

Macamana pun aku tak tidur dah lepas Subuh, since aku mula memorex  2 minggu lepas, tak ada pun aku tidur lepas balik dari masjid. Itu yang bagusnya. Dan sesambil tengok screen pun boleh buat benda lain. Aku bersyukur yang dalam masa 2 minggu aje aku dah more than double kan my account. Macamana pun aku kena hati-hati sebab kalau aku jadi tamak, boleh lingkup account aku tuh. Aku tahu yang from now on dah susah aku nak kaut profits besar-besar sebab aku akan trade dengan lebih hati-hati, dan aku kalau boleh akan cuma trade on profits yang aku dapat selama 2 minggu tuh, aku tak nak sentuh my modal. Modal tuh cuma sebagai cushion in case my positions go against me. 

Tak beli apa-apa pun kat Pekan Sari, nanti Selasa lah kalau nak beli barang-barang untuk Raya. Terus aje ke kebun, macam banyak kerja yang kena buat, especially membersihkan mana-mana yang patut. Lepas tuh barulah aku membersihkan kat kawasan sekeliling rumah, damn sampai 2 jam aku buat semua tuh. Esok lusa baru nak concentrate bersihkan dalam rumah. Tak lah sekotor mana pun bagi aku tapi habuk-habuk, taik cicak, benda-benda gitu, itu kena dibersihkan. Mak aku pembersih gila orangnya. Nanti heboh pulak kalau ada habuk sana sini, perempuan, tau aje lah kan, benda kecik-kecik bagi lelaki, besar sangat bagi diaorang.

Ada khenduri petang nih tapi aku tak pergi, panas-panas macam nih aku nak lepak kat rumah aje. Lagipun announcement nya dibuat lepas sembahyang, aku dah ada plan lain, nak tidur, berihat. Kalau diberitahu awal-awal mungkin aku pergi. 

Kangkung, sawi dan bayam banyak dah yang boleh dicabut, tapi kalau dicabut, kosong jadinya batas-batas tuh, tak lawa jadinya. I'd rather sayuran tuh merimbun, after all aku tanam pun nak bagi kebun penuh dengan tanaman, aku bukannya nak makan. Tapi kalau Mak nampak nanti tuh, sure Mak suruh jual. Aku tak boleh imagine myself duduk bersila kat Pekan Sari, menjual kangkung ekekeke. 

Aku ke Sungai Ruan lepas Isyak, kedai lain semunya tutup,orang dah nak raya kot.  Ramai gila orang kat gerai-gerai, tapi most of them Cina, Indons dan Banglas.