Wednesday

Jumaat24Ogos2018

Lepas Subuh aku terus kemas-kemas apa yang patut, then dalam kegelapan tuh aku ke kebun. Mak sambung tidur kot, tak kalu sure Mak pelik, sure ingat yang aku dah tak sabar-sabar nak ke KL.

Dua rounds aku menyiram, harap-harap tak adalah tanaman aku yang mati kering sepeninggalan aku nanti, petang Isnin baru aku balik. Lebihkurang 3 hari tanaman aku tak jumpa air nanti nih, lantaklah, nak buat macamana, kan? Ini yang susahnya kalau menanam kat tanah, kalau tanaman ditanam dalam polybags, boleh tahan seminggu tak bersiram.

Since Mak tak nak aku belikan apa-apa for breakfast (nasi impit, lemang masih banyak), aku mengeteh kat kedai. Biasanya aku belikan Mak nasi kerabu, her favorite.

And so pukul 9 aku keluar tunggu bas. Mak akan tinggal sorang-sorang sehinggalah Pui sampai,sebelum Maghrib agaknya sebab Pui akan hanya dapat bertolak balik ke Raub after 4.

Aku sampai Citin Hotel pukul 12-30, kerani front desk tuh nak charge aku RM130 macam guest lain jugak, diaorang nih tak kan masih belum ingat muka aku? Aku beritahu yang Manager hotel tuh suruh aku mention his name, or the owner's name, so aku akan dapat special price which is RM100 a night.

"Is Valentino (owner) here, or can I see the Manager, please?", aku kata gitu bila that 2 bitches refuse to listen to my explaination. 

"Which Manager, there are 3  Managers here (at this hotel)", kata that Indian bitch.

"Never mind, I'll check in at some other place then", aku kata gitu.

Aku dah nak blah then ternampak that Manager, rupanya dia ternampak aku dulu, itu yang dia macam terkejar-kejar tuh. Tak lama tuh Valentino pulak ada datang kat front office, so aku mintak bilik kat Level 12, my favorite floor.

Lepas Sembahyang Jumaat kat Surau Pudu Sentral, aku memerap kat bilik, online. Internet laju so aku jadi sibuk surf sana sini. Banyak masa yang aku dapat save, kalau kat kampung, nak buka satu website, aku sempat mandi dulu.

Itu yang aku pelik apa pasal aku masih boleh bersabar dan redha hidup dengan internet yang slow sedangkan aku buat online trading, kan? That's so very not me, kan? Ker aku nih dah berubah? Dah jadi penyabar dan redha aje dengan apa yang ada? Kalau aku yang dulu-dulu, mati kutu dah kalau internet slow, aku akan bermati-matian berusaha untuk dapatkan internet yang laju, bermalam di luar library for example. Internet kat library kampung nih boleh tahan laju nya. 

Lepas Asar baru lah aku merempit sekejap, tak jauh rempitan aku setakat ke The Robertson aje. Then balik ke hotel, lepak-lepak online sampai Isyak. Aku rasa productive gitu, online, memerap kat bilik, sunyi sepi, tak pasang tv pun.

Then menapak ke Royale Chulan Bukit Bintang, saja nak sembang-sembang dengan DatukK, orang besar rangkaian hotel Royale Chulan. Kitaorang melepak kat coffe house hotel, terkejut jugak a few pekerja situ yang aku kenal, yang pernah dipinjamkan sekejap masa soft opening Royale Chulan Cherating dulu tuh. DatukK kata yang banyak timbul isu-isu dalaman sejak PH memerintah nih.

Dekat pukul 12 baru aku balik ke hotel. Kalau kat kampung, aku tengah lena diulit mimpi (atau tengah merangkak ke laptop) tapi bila di KL aku tak rasa the need to tidur awal.