Sunday

Ahad - 14042013

Sekali lagi aku terbabas tidur, lepas Subuh tadi, sedar-sedar dah 8 setengah. Then terus tukar pakaian kerja, pergi breakfast. Hari makin lama makin mendung, gelap gelita jadinya, kejap lepas tuh hujan turun mencurah-curah. Dan aku terstucked kat kedai tuh. Nasib baik tak lama lepas tuh Pui datang, tapi by the time Pui sekeluarga habis breakfast, hujan dah berhenti so aku balik jalan kaki ajelah sebab Pui nak ke bandar Raub. 

So, bersyukur sesangatlah aku bila hujan macam tuh, aku tak payah ke kebun, tak payah nak menyiram, dan tanah akan jadi lembut, senang sangatlah aku nak menyangkul nanti tuh. Dan sambung tidur pun sedap jugak.

Seharian mendung aje, ada aku terfikir nak menyangkul lepas Zohor tapi takut nanti mak kata aku buang tabiat pulak sebab tak pernah lagi aku ke kebun lepas Zohor, sebelum Asar. Lagipun, nampak macam kejar dunia sangatlah kan, lepas Zohor pun nak kerja. So melepak aje lah akhirnya. 

Pui balik KL lepas Asar, aku pun terus lah ke kebun, siap akhirnya Zone 3b tuh aku kerjakan, esok dah boleh mula menanam. Zone 3a pun ada jugak aku kerjakan sesikit tadi, mentara tanah masih lembut nih. Lepas tuh melawat kawasan aje lah, kacang kat Zone 2 nampaknya semua tumbuh, ada sikit jer yang belum cambah, ataupun tak cambah-cambah, kena makan dek ayam kot benih nya. Kat Zone 1 pun dah banyak yang tumbuh, kacang kuda masih belum nampak bayangnya lagi. The moment benih tu tumbuh, aku akan continue tanam.

Kuliah Maghrib harinih aku betul-betul dengar, bagus penerangan Ustaz tuh, banyak yang buat aku kena berfikir. Jamuan malam nih makan nasi dagang.

Bosan blog aku seseminggu dua nih, aku macam tak ada semangat jer nak tulis, buat update ni pun takat buat syarat jer.