Friday

Rabu17Oktober2018

Macam semalam jugak, pagi nih aku ke kebun dulu sebelum breakfast. Dapatlah habiskan tanam kacang tanah kat in between pokok jagung. So jadi macam bersih aje kebun aku kat mana kawasan yang dah ada tanaman. Kawasan lain tuh, masih semak samun, bila dah siap menanam nanti, bila dah tak ada benih yang nak ditanam, bila dah tak ada kerja bersangkutan penanaman, barulah aku nak mula bersihkan semak samun tuh semua. 

Aku minum kat kedai Ameno jer sebab itu gerai terdekat, aku tak nak buang masa sangat sementelah kerajinan aku tengah membuak-buak nih. Aku tak berapa kenal gerombolan yang selalu bertenggek kat gerai tuh so aku tak ada lah tegur sesiapa pun, dan tak ada sesiapa pun yang tegur aku. 

Keletihan, lepas Zohor aku tidur. Aku tak berapa suka tidur lepas Zohor benarnya sebab walaupun cuma sesejam, tapi itu dah cukup buatkan aku susah nak tidur malam nanti. Lepas Asar aku cuma dapat kopek segenggam jer kacang harimau sebab aku rasa macam nak berfatbike jer, and so dapatlah jugak aku keluarkan peluh walaupun setitik dua cuma. Singgah kedai Omar untuk beli makanan buat sahur awal pagi esok. 

Malam nih tak ada mengaji sebab ada Kuliah Maghrib bab zakat dari pegawai ugama Pusat Zakat Raub. Syukur lah sebab dalam masa singkat tuh dia dapat cover semua perkara penting tentang zakat, aku rasa aku nak ke Pejabat Zakat tuh nanti, nak dapatkan details dan cara mana nak kira agak-agak zakat pendapatan tertunggak aku, iyalah kan, zaman dulu-dulu mana ada istilah zakat pendapatan, kan? Ker ada tapi aku yang tak ambik tahu? Entahlah, ini aku cerita zaman-zaman sebelum aku ke US dulu tuh.

Jadi lambat aku tidur malam nih sebab memorex, aku closed kan a few of my entries, yang untung, yang rugi, aku tinggalkan cuma 5 positions setiap account, pairs USD/JPY, EUR/USD, GBP/USD, GBP/JPY, EUR/JPY. So basically akaun aku dah menurun balance nya daripada amount malam semalam, tapi tak apa, at least aku tak payah nak risau langsung pasal akaun tuh walaupun prices go way way off dari what I anticipate.