Friday

Rabu3Oktober2018

Sebab aku tahu yang aku nak extend my stay for another day tu pasal aku bermalas-malasan dan berlingkar-lingkaran kat bilik, atas katil to be exact. Di kelilingi laptop, tab, cellphone, sebab aku memorex. Lapan setengah baru aku pergi breakfast, kat Food Court di Pudu Sentral, makan lontong.

Then sambung memorex. Aku akhirnya decided untuk transfer some of my ETH (Ethereum) ke account baru, account BCH (Bitcoin Cash). Since 1 BCH is about 2.1 ETH, kecik lah jadinya account BCH aku, dalam 0.53 BCH gitu, dan account ETH aku tinggal 1.45 ETH. Ada baik buruknya ada dua accounts of different currencies nih, aku boleh swap aje nanti. Untung atau rugi account BCH tu didarab 2.1 so aku kena hati-hati sikit sebab modalnya kecik aje tuh, macam aku mula dulu tuh, cuma 0.5 ETH.

Bila dah settled pasal accounts tuh, barulah aku keluar untuk cari makan tengahari. Alamak, kena bawak tab jugaklah nampaknya sebab aku malas nak log in, log off  MT4 aku, so tab digunakan untuk trade BCH account dan cellphone untuk ETH account.

Aku nak ke area-area Sogo sebab kat situ banyak restoran dan cafes yang sesuai jugak dengan jiwa raga aku, bolehlah sesambil makan tuh aku menengok orang, memorex dan menghabiskan masa. Aku tengah tunggu LRT kat Stesen Plaza Rakyat bila aku dapat WA dari nombor dan orang yang aku tak kenali, dia kata since aku nak belajar Tajwid, dia recommend aku cari buku-buku kat AlBaghdadi. AlBaghdadi nih pusat belajar Tajwid kalau tak salah aku, banyak cawangan di KL, semalam pun ada aku ternampak satu kat area Melawati. Bagus nih, kata aku dalam hati, so dalam perjalanan, aku googled alamat AlBaghdadi, so aku set nak ke sana lepas makan.

Aku ke Bangunan MARA, makan beriani kambing kat situ, sebab ingatkan yang kat Pertama Kompleks tuh mahal, dulu pernah makan kat situ sekali. Rupanya lebih kurang sama aje harganya. Aku naik teksi aje ke HQ AlBaghdadi di Taman Sri Gombak, Batu Caves, sebab banyak teksi, dah lama tak meneksikan diri, asyik bergrab jer. 

Ada sorang jer kat HQ tuh masa aku sampai, so bercerita dari luar grill aje lah walaupun perempuan tuh ajak masuk. Aku beli satu set, 2 buku, dapat this thing yang I have no idea untuk apa, but then aku ternampak tulisan "kaedah ketukan" kat one of the books. Doesn't make sense to me, patutnya bagi lah kayu penukul yang lebih besar, senang nak ketuk kepala, iyalah kan, dah tua-tua baru nak ambik tahu pasal Tajwid.

Hujanlah pulak masa aku nak balik, so naik Grab jer lah, mulanya nak turun kat LRT terdekat tapi bila fikirkan yang "itupun nak berkira", teruslah aku book untuk ke hotel. Ambik jalan mudah jer aku nih kan? Panik jugak mula tuh sebab driver nya perempuan, nasib baik dia kensel kot akhirnya. 

Driver Grab tuh (Melayu) sepatah haram tak cakap apa-apa sepanjang perjalanan yang jauh jugak tuh, aku jugaklah yang terkebil-kebil tengok kat luar, macam orang yang tak pernah datang KL. Aku kasi dia RM 25 (tambang RM 20), dia kata, "Dua puluh jer Encik", aku kata, "tak apa, tak apa". Aku terperasan Mamat tuh rasa macam "bersalah" jer nak ambik, at least riak muka dia gitu. Mungkin dia fikir, "alaaa, apa pasal aku tak ajak dia nih bersembang dengan aku tadi? Baik rupanya dia nih, tapi itulah, tadi muka dia serious semacam, tu yang aku seriau nak ajak sembang" 

So petang nih melepak baca buku tu jer lah, dah ada 4 buku nih, kalau tak reti jugak nanti memang sah lah aku nih bengap. Aku reti baca Quran cuma aku tak tahu details, as opposed to orang yang terrer Tajwid tapi baca Quran masih salah.

Again, lepas Isyak baru aku keluar merempit ke Bukit Bintang. I don't usually bagi duit kat pemintak sedekah yang bergelimpangan kat Bukit Bintang tuh sebab aku tahu yang most of them tuh adalah part of a syndicate, tapi tadi aku macam terkesian lah pulak kat this one family yang ada banyak budak kecik, apalah salahnya bagi seseringgit dua, kan? So, sesambil satu tangan mengecheck cellphone, aku seluk poket, kasi 2 keping kat diaorang, perempuan tuh pandang jer aku, aku fikir, "ker sikit sangat 2 Ringgit nih, mana cukup" Ayoo perempuan nih, aku dah bagi tuh pun kira ok lah, bukan nya aku sorang kat Bukit Bintang nih, kalau orang lain bagi, silap-silap boleh dapat 2.6 Billion.

"Eh, aku rasa kat poket sebelah kanan nih tadi ada duit 50 Ringgit, dua keping", aku fikir gitu bila nak bayar masa order makanan kat Subway di Pavilion. Laaaa, rupanya aku tersalah seluk poket, kat poket kiri tuh yang sebenarnya ada duit seringgit-seringgit. Memang style aku kat KL nih, aku sediakan duit seringgit-seringgit kat poket kiri, iyalah kan, ramai pemintak sedekah. Makna nya aku tersalah bagi duit lah kat perempuan tuh tadi? Aku terkasi RM 100. Patutlah dia pandang aku semacam.Tak apalah, nak buat macamana, dah rezeki dia. Damn, keclumsyan aku nih selalu terserlah.

Dekat tengah malam jugak baru lah aku balik ke hotel, all in all aku happy sebab tak ada terbeli apa-apa. Kalau macam nih bolehlah aku selalu turun KL kan? ekekekek