Wednesday

Selasa2Oktober2018

Aku ambik Grab jer dari hotel ke Stesen Bas Geliga/Chukai, RM 10 termasuk tips, kalau naik teksi, double the amount. Breakfast sekejap sementara tunggu bas pukul 9. Sampai TBS dalam satu setengah, then lunch kat Kenny Rogers Roasters.

Sekarang aku tak ada masalah dah nak mintak special rate kat Citin Hotel, aku just beritahu nama, diaorang check record, then diaorang terus setuju kasi rate. Tapi tadi masa aku nak check in, Manager tuh ada, then dia kata Valentino kasi aku special rate of RM 90. Ish, rezeki nih, orang lain kena RM 130 tapi aku cuma RM 90.

So aku spent the whole afternoon, evening memorex. Alhamdulillah, akaun aku dah cecah 3.1 ETH, berkat separuh kesabaran aku. Kalau aku cut loss awal dulu tuh, tinggal dalam 2.3 ETH aje, itupun ada yang aku ambik loss awal jugak, tak kalu besar gak lah untungnya. Apa pun aku bersyukur, letih rasanya memorex nih, nak mengejar prices yang turun naik. 

Tengoklah sesehari dua nih, kalau semua positions aku clear, aku nak transfer kan ke account Bitcoin Cash pulak, ataupun split dua, Ethereum dan Bitcoin Cash. Dan aku janji (ekekekek yer lah tu) untuk trade dengan lebih hati-hati, berhemat dan berjimat cermat. Tak nak gopoh gapah, meletihkan lah, it drains my energy. Aku nak masuk just a few entries, tak nak sampai dalam 20 ke 25 positions macam yang aku buat for the last few weeks. Dapat untung dalam 20% at least, sebulan pun dah ok. Sekarang nih aku nak untung 100% setiap bulan, mana boleh, sekali dulu boleh lah, untung quadraple dari modal, dalam masa 2 minggu.

Punyalah ralit aku, tak perasasan pun yang hujan turun lebat kat luar. Harap-harap kat Raub pun hujan (malas lah aku menalipun Chu, tanya dia samada kat Ulu Gali hujan atau tidak), tak lah mati tanaman aku, dan bolehlah aku extend aku punya stay sebab kalau boleh aku nak ada one full day kat KL nih. Sunday lepas half day jer, semalam just a few hours, harinih half a day, so kalau boleh esok nak one full day, walaupun aku tahu yang aku akan spend masa kat bilik hotel aje. Then again, the thought yang aku di KL dah cukup. 

Malam baru lah aku keluar, pergi potong rambut kat Sungai Wang, dinner kat Pavilion then menyusur jalan Bukit Bintang tu lah menengok orang. Tak masuk LowYat Plaza pun, takut terbeli sesuatu.