Wednesday

Khamis20Disember2018

Hari nih aku sibuk cara lain pulak. Ada a few things yang aku kena scan dan emailkan. Nasib baik kat Pudu Sentral tuh ada printing service, cuma yang buat lambatnya, tokay Cina tuh jenis yang degil, yang tak nak dengar kata orang. Aku suruh dia scan dan save kan kat thumb drive aku tapi dia kata lebih senang kalau dia hantar melalui WA. 

Bila aku balik ke hotel nak siapkan kerja aku tuh, tak clear lah pulak semua benda yang di scan tuh, so terpaksa pergi semula ke kedai tuh. Terkemut-kemut buat kerja, berkali-kali aku suruh dia scan IC, lesen, Debit Card aku tapi dia photostat dulu baru di scan nya, mana lah clear. Bila ada customer lain, ditinggalkannya benda yang nak di scan tuh, terus dia layan orang lain, sambil kata, "wait aaa, wait aaa". 

"Ma cibai", kata aku dalam hati.

Hilang sabar aku, puas aku menahan dari marah, nasib baik aku pakai ketayap, then aku teringat pengajian Tasauf bab sabar yang aku belajar minggu lepas. Tersengih aku, tak sabar aku nih orangnya, kata aku dalam hati. Sesambil meunggu tokay tuh buat hal lain, aku duduk jer lah, macam orang bodoh. Then masuk this one Indian girl, dia nak beli power bank tapi yang dia nak tuh mahal sikit harganya. Lama jugak dia mengecek tokay tuh (see, tokay tuh layan orang lain, kerja aku tak dibuatnya jugak) mintak harga murah, then aku bukak wallet, ambik RM 50, kasi kat Indian tuh, sambil kata, "you ambil ini, you beli yang itu (sambil tunjukkan power bank yang dia nak tuh), balance harga you bayar guna duit you". 

Perempuan tuh tak nak ambik, tapi aku hulurkan jugak, aku mengayat lah sesikit, sampaikan tokay tuh suruh perempuan tuh ambik duit yang aku nak kasi tuh. 

"Ambil lah, it's your lucky day", aku kata gitu. 

Perempuan tuh macam tak percaya aje, so aku buat selamba aje lah. Sebenarnya aku buat gitu sebab aku rasa macam nak "tebus" yang tadi aku ada rasa marah kat tokay tuh, perasaan marah ada hinggap dalam hati aku sekejap, itu yang aku nak contra kan dengan menghappykan orang pulak. Entah, tetiba jer aku rasa nak kasi Minah tuh duit. Macam semalam lah masa kat Berjaya Times Square, masa suruh Banglas tuh set up kan internet connection aku guna pocket wifi tuh, diaorang tak charge apa-apa, instead aku kasi diaorang RM 50, suruh diaorang kongsi beli lunch.

Aku kena pergi KLIA sebelum office tutup, aku ingatkan paling senang, naik KLIA Express dari TBS sebab kalau dari KL Sentral sure mahal. RM 76 return tickets, mahal nya, kata aku dalam hati. Baik aku naik Komuter ke Nilai, then naik Grab ke KLIA, lagi murah, kot? Beratur panjang lah pulak kat counter ticket, machines semua rosak. 

Mulanya aku nak balik hotel aje tapi terpergi ke KL Sentral, pastuh ternaik Komuter ke Nilai. Lambat pulak Grab driver datang, by the time aku sampai KLIA, office tuh dah tutup. Kena datang esok. So aku suruh driver tuh hantar aku balik semula ke stesen Nilai. Buang duit dan masa jer harinih. 

Turun kat Kajang sebab saja nak naik MRT. Lepas Isyak keluar ke Bukit Bintang, makan kat belakang Fahrenheit tuh for the very first time.