Saturday

SabtuAhad2425November2018

Sabtu 24 November 2018

Banyak plans aku harinih tapi satu pun tak menjadi. Lepas breakfast lontong kat Pudu Sentral punya food court, aku balik ke hotel kejap, habis jer baca paper, aku sambung tidur. Bangun tidur, aku tidur lagi. Sampai pukul 12 lebih. Then barulah keluar, menapak ke area Masjid Jamek, lepas Zohor aku sambung penapakan aku, ke area Sogo. Lunch kat Indo Cafe kat situ, makan rawon. Ga enak.

Lepas Asar aku balik, jalan kaki jugak, rimas aku menengok ramai orang, macam aku jugak, entah apa lah diaorang cari, tak paham akuh!

Malam, macam semalam jugak, sembahyang kat Pavilion, then turun makan kat subway. Gila lah bosan nya hidup aku nih, buat benda sama, makan benda yang sama 2 hari berturut-turut. Aku nak buat macamana, aku sorang-sorang, tak ada kawan.

Ahad 25 November 2018

Pagi nih aku ke Kuala Lumpur International Motor Show 2018 kat MITEC, aku pergi jalan kaki jer. Ke LRT Plaza Rakyat. Turun kat stesyen Semantan sebab dari situ ada disediakan coach untuk di bawak ke tempat show. Exhibition mula pukul 10 kalau weekends so aku ada sejam sebelum masuk, breakfast dulu kat cafe kat situ then merayau-rayau kat luar building.

Aku bukan lah peminat kereta motor dan it's very not me lah pergi exhibition-exhibition macam tuh, tapi, one of the reasons apa pasal aku datang sebab aku dah lama mengidam nak tengok MITEC tuh dari dekat. Dulu aku pernah dishortlisted untuk jadi Resident Engineer project tuh tapi under NAZA Group punya consultant. Aku suka follow (or rather ambik tahu) pasal NAZA Group nih, aku selalu "terserempak" dengan all things NAZA. Friday lepas, aku mengeteh sorang-sorang kat Dotty's Pastries & Coffee kat KLCC, itu under NAZA Group tuh. Dan aku pun memang dari dulu, nak sangat makan kat BLVD  House, kat NazaTower, tambah-tambah sekarang nih restoran tuh makin famous sebab ada a few scenes dalam film Crazy Rich Asians yang buat shooting kat situ. Masa kat New York dulu aku pernah terserempak dengan anak tokay (arwah) NAZA, yang perempuan tuh, yang kawin dengan anak tokay Holiday Inn kalau tak salah aku. Aku ingat lagi yang aku tengok diaorang dari kejauhan aje, tak berani nak tegur, masa nak pergi kerja kat apartment MamatGQ, iyalah kan, diaorang tuh rich and famous, aku pulak housekeeper jer.

Dan masa aku layan Instagram dulu-dulu tuh aku pernah bersembang dengan anak sulung tokay (arwah) NAZA

Sebab kedua apa pasal aku pergi Motor Show tuh, iyalah, mana lah tahu akan datang aku nak beli kereta, kan? Iyalah kan, tak kan sampai Proton yang aku pakai tuh jadi besi buruk baru nak beli kereta baru, kan?

Memang tak berbaloi lah dengan harga tiket RM 25 sebab aku spent less than an hour kat situ, aku dah kata yang aku tak minat, aku spent lama pun kat kereta yang kalau aku nak beli kereta nanti, memang kereta tuh yang aku beli. 

Aku buat appointment untuk berbekam pukul 2 so sempat lepak dulu kejap, lepas Zohor baru aku ke Kampung Baru. Aku dah 3 kali berbekam kat situ tapi rasanya dah setahun lebih tak buat kat situ. Sebab aku macam sentapz, kali terakhir aku berbekam di situ, ada lah parut kudis kat tangan aku, then Mamat tuh post kat instagram, dia kata aku nih ada masalah kulit tapi sekarang dah macam ok since berbekam kat tempat dia. 

Aku nak bekam kepala jugak sebab dah lama tak buat tapi bila mengenangkan yang aku terpaksa botak, kat KL, dan aku pun buat 21 cups, takut jugak nanti kalau pengsan ker apa ker sebab banyak darah keluar. So buat kat badan dan kaki jer lah. Tapi, memang best rasa badan lepas berbekam. Kalau boleh nak berbekam hari-hari rasanya.

Singgah lunch kat one of the kedais kat Kampung Baru tuh, then terus lah balik hotel, lena tidur aku lepas tuh.

Aku tak merayap sangat pun malam nih walaupun aku ke Bukit Bintang jugak, lepas aje makan aku terus balik. Pelik aku, kali ini aku tak pergi pun Low Yat Plaza, biasanya situ lah yang mula dan selalu aku tuju. So tak heranlah yang kali ini aku tak banyak keluar duit pun.