Thursday

Rabu - 30102013

Pagi nih rasa lega sebab tak payah nak tergesa-gesa macam semalam. Kacang yang ready dicabut dah tak ada, cuma ada benih sesikit, so aku mulalah menanam. Kalau sebelum ini aku tanam membujur, kali ini aku tanam secara melintang. Kalau dulu aku tanam rapat-rapat, sekarang aku jarakkan sikit. Harap-harap penanaman kali ke 4 nih yang terbaik dari yang sebelum-sebelumnya. 

Mula dari esok aku bolehlah concentrate pasal cili pulak, sementara tunggu kacang ready dicabut. Terbiar sungguh lah cili-cili tuh, nak mennegok pun jadi malas. Banyak dah yang berbuah so tak lama lagi akan sibuk memetik cili lah pulak.

Lepas Asar, elok jer aku nak sambung menanam kacang, hujan turun renyai-renyai, so teruslah aku tukar pakaian. Then elok jer aku masuk rumah, renyai pun berhenti, guruh pun diam. Malaslah aku nak ke kebun semula, so aku lepak aje lah, aku tidur, dah lama tak tidur petang. 

Ingatkan Ustaz Simon Cowell tak ada malam nih, adalah 6 orang yang mengaji. Pelik, sikit pun dia tak tegur bacaan aku walaupun aku rasa macam ada banyak salahnya. 

Bukan aku malas nak update panjang-panjang Dear Diary tapi harinih memang tak ada apa nak tulis pun. Bosan gila hidup aku, kan? Macam tape jer rutin hidup aku, esok rewind, rutin yang sama.