Tuesday

Ahad9September2018

Lama dah rasanya tak buat kerja di kebun, sejak hujan yang turun every other day nih. Bersyukur sungguh aku sebab aku dapat concentrate untuk memorex. Dan weekend pulak aku dapatlah berihat dengan buat apa-apa yang patut, online.

I spent my morning harinih online, bila bosan, aku ke luar rumah membersihkan apa-apa yang patut, banyak sampah sarap yang ditinggalkan pekerja. Bosan, aku petik rambutan. Itu aje lah aktiviti aku sepanjang hari. 

Sampai ke petang aku tunggu kot-kot Mamat pasang tikar getah tuh datang tapi nan hadoo. Very quiet Sunday harinih. Petang bila aku nak berfatbike, gaya macam nak hujan so terus aku kunci basikal. Lama sungguh aku tak bersiar-siar menengok dunia luar, sejak memorex nih. Patutnya weekends aku luangkan masa untuk buat macam dulu, berbasikal sekeliling kampung di sebelah petang. 

Mungkin sebab cuti panjang kot, malam nih tak ada Ustaz Pusat Serenti tuh, macamana pun digantikan dengan Tahlil dan Doa Selamat, yang bermakna jugak, adalah jamuan makan menyusul selepas itu.

Awal aku tidur malam nih, sebab tak sabar nak tunggu esok, aku lebih suka menunggu dalam tidur.