Monday

Sabtu15September2018

Since hari nih tak memorex, lepas Subuh tadi aku bantai tidur, dah lama tak buat macam tuh, dah sebulan lebih kot. Sedar-sedar dah 8-30 pagi, masa untuk ke Pekan Sari. Aku beli a few kilos of buah-buahan yang aku pernah makan masa kecik-kecik dulu, yang sekarang nih memang dah susah nak jumpa, buah Taban dan buah Perah. Makanan Orang Asli tuh semuanya.

Aku tak sure lagi siapa yang akan balik sebab masing-masing ada program tersendiri, tambahan pulak ada yang nak ke Jerantut melawat Long. Baru semalam kitaorang adik beradik dapat tahu yang Long dimasukkan ke hospital sebab demam Denggi. Mak akan balik esok dan adik beradik lain ada yang akan terus ke tempat wedding anak sepupu aku di Dewan Simpang Kallang, Raub, lepas tuh mungkin ada yang akan balik ke rumah sekejap kot untuk tengok kerja-kerja renovations yang dah hampir siap. 

Tengahari nih barulah pekerja datang, sorang jer, nak habiskan kerja-kerja mengecat grill. Then Pui sama anak dia sampai, tak lama tuh anak Pak Andak sama kawan dia tiba, nak tumpang bermalam sebab kat rumah Chu penuh dengan anak-anak kecik. 

Lepas Maghrib kitaorang ke rumah sepupu kitaorang kat bandar Raub, ada majlis Tahlil dan Doa Selamat. Syukurlah ada kelainan sikit Saturday night kali ini, biasanya aku sorang-sorang. Esok akan jumpa ramai adik beradik, jugak Mak, so harap-harap semuanya berjalan lancar.