Saturday

Jumaat14September2018

Lambat aku pergi breakfast harinih pasal nak menguruskan satu hal yang aku tak tahu hujung pangkalnya. Semalam aku dapat surat Lawyer bagi pihak TM yang mengatakan aku ada bil tertunggak, yang kalau aku tak settlekan sebelum akhir bulan, tindakan mahkamah akan dibuat, all that shit lah. Now, aku mana ada TM account, dan setiap bulan for the past few months, aku dapat reminder untuk settlekan bil. Aku abaikan aje messages tuh sebab aku tahu aku tak ada account dengan TM

Tapi kali ini dah sampai dapat surat Lawyer, aku kena buat sesuatu. So itu yang aku talipun TM Service Centre, aku explained yang terakhir aku ada akaun dengan TM was like 18 years ago, aku kat US 10 tahun, dan balik Malaysia dah nak masuk 8 tahun (damn how time flies). Officer tuh suspect akaun lama tapi sebab dia tak boleh nak check, dia suruh aku ke pejabat TM terdekat, check kat sana. 

Mulanya aku ingatkan ada orang guna nama aku untuk bukak account TM tapi aku rasa mungkin akaun lama tu lah. Damn, apasal baru sekarang diaorang "terjumpa" aku? Tak apa lah, minggu depan akan aku settlekan, kalau betul itu balance akaun lama, then aku bayar, nasib baiklah amount nya tak besar. Kalau tak, atau ada masalah lain, aku akan fight, sampai ke titisan darah yang terakhir.

Bila difikir balik, lawak rasanya sebab semalam aku jadi macam sugul gitu mengenangkan yang aku berkemungkinan masuk court pastuh dihumban masuk jel ekekeke

Cuaca elok harinih dan ditambah dengan aku tak busy memorex, dan ditambah dengan kemungkinan ada ahli keluarga yang akan balik esok lusa, aku pun ke kebun. Dah lama tak keluar peluh so pagi nih sakan aku membersihkan mana-mana yang patut, menyangkul sana sini. Jugak buang, cabut benda-benda yang boleh mendatangkan gossip i.e bendi, timun yang tua buahnya. Jagung ok sebab tak sempat tua aku dah petik. Lagi satu, aku asyik membilang dan mengecheck tembikai-tembikai yang semakin membesar, ada 8 bijik semuanya, tak pernah tembikai yang aku tanam sesubur itu. Cuma ada sebijik yang terbantut pembesarannya, yang dulu, aku agung-agungkan, yang dulu aku belai sepenuh jiwa raga aku, yang disebabkan tak bersiram for a few days, dia sentapz dan membantut. Sama lah jugak macam kehidupan manusia nih kan, kalau kita ada anak-anak, jangan mudah dan cepat sangat puji, sanjung anak-anak kita tuh, anak kita terrer lah, anak kita best lah, anak kita baik lah etc. Besar nanti ada yang jadi penyangak nya lah.

Hujan turun lebat gila lepas Asar, aku tetap sambung membersihkan apa-apa yang patut, especially buat laundry, tak habis-habis sejak semalam. Aku ingatkan masa aku kerja volunteer kat Tahfiz dulu paling banyak pakaian aku cuci, rupanya kali ini lebih banyak. Teringat zaman-zaman aku jadi laundry boy kat Philadelphia, New York dulu, berguni-guni pakaian gagak yang aku basuh, kena kikis taik kering kat spender diaorang lagi tuh ekekekeke

Another quiet day harinih, sejak pagi membawak ke malam. Aku tak aktif sangat memorex harinih sebab banyak positions aku yang negative, aku just tunggu prices turun (sebab aku seller) tapi banyak yang terus naik. Aku tak risau pun sebab equity aku besar dan aku tak ada banyak positions. Aku macam rasa nak take a back seat, nak slow down sebab harinih untung cuma 35K of EIT (0.035 ETH) sedangkan petangnya profits aku dah dalam 100K of EIT (0.1 ETH), ada a few positions yang tak sempat aku closekan sebab aku di masjid masa tuh. 

Tapi tak apa, adatlah berniaga kan, itupun dah untung pun sebenarnya walaupun kecik. Kalau Isnin lepas aku mula trade dengan 2.998 ETH, masa market tutup harinih, balance dah jadi 3.378 ETH, not bad lah kan?  So Monday nanti aku akan start with that amount, ada floating loss jugak tuh, dan ada 12 open positions yang semuanya naked, tak ada Stop Loss atau Take Profit. Hmmm.....harap-harap gap down lah masa opening bell. Kalau gap up, aku redha jer lah.


Another day is ended
And I still can't sleep
Remembering my yesterdays
I begin to weep
If I could have it over
Live my life again
I wouldn't change a single day

I wish that I could turn back the clock
Bring the wheels of time to a stop
Back to the days when life was so much better

Lying here in silence
Picture in my hand
Of a boy I still resemble
But I no longer understand
And as the tears run freely
How I realize they were the best years of my life

I wish that I could turn back the clock
Bring the wheels of time to a stop
Back to the days when life was so much better
You might say it's just
A case of giving up
No
But without these memories where is the love
Where is the love

If I could have it over
Live my life again
I wouldn't change a single day
I wish…

(Turn Back The Clock - Johnny Hates Jazz)