Thursday

Rabu12September2018

Aku sedar masa alarm berbunyi tadi tapi aku sambung melepak, sambil fikir, Subuh lambat lagi. Tak nak cakap banyak lah, last-last pukul 6 baru aku tersedar. Grrrrr!!!!!!!

Balik dari breakfast aku terus ke kebun yang aku rasa macam dah lama aku tinggalkan. Tak menyiram, sebab tanah masih basah, malam semalam hujan, walaupun tak selebat mana. Aku cuma menyangkul buang rumput sana sini, macam semak dah kebun aku. Then mencabut rerumput sesikit, tak boleh buat kerja yang mengotorkan tangan sangat sebab cellphone dan tab sentiasa di sisi, aku kan ker Forex Trader?

KN ada singgah sekejap nak tengok grill yang belum dipasang, dia janji akan siapkan secepat mungkin. Aku ok kan aje, aku biarkan dia sorang-sorang kat rumah, aku tetap di kebun, aku tahu yang dia tak akan ikut turun ke kebun yang tanahnya masih becak, sebab dia pakai smart jer, iyalah kan, kontraktor yang berjaya dan berwibawa.

Zohor tadi ada segerombolan Jemaah Tabligh yang sembahyang kat masjid, aku tengok, tak ada pulak local guys yang turut sama so lepas makan, aku ke surau jap, nak tengok samada ada jemaah atau tidak sebab kat kampung nih, surau tuh dijadikan Markas, Jemaah Tabligh tak dibenarkan bermalam di masjid. Tak ada lah pulak tanda-tanda macam ada jemaah, so aku rasa "selamat"lah, tak kalu, sure petang nih akan ada yang datang ke rumah untuk ajak aku join diaorang.

Walaupun renovation works tak siap sepenuhnya tapi aku dah start membersihkan apa-apa yang patut, aku dah mula mencuci apa-apa yang perlu, weekend nih ramai yang balik kot pasal ada sedara kawin kat Raub, so aku tak nak nanti ada yang komplen. So lambatlah aku ke kebun lepas Asar tadi, nak tunggu betul-betul redup baru nak menyiram.

Tapi, the moment aku nak keluar, KN sama pekerja dia datang, nak pasang tikar getah. Dan aku teruskan pemorexan aku. Sesambil tuh melayan KN sembang, dia nak sangat tahu pasal Forex dan cryptocurrency tapi aku jawab macam nak tak nak jer sebab aku tahu yang kalau aku ajar pun, tak ke mana perginya. Dengan lain perkataan, tak masuk kat otak dia. So why waste time, kan?

"Tekun sungguh awak buat kerja, memang kena sentiasa mengadap komputer ker?", KN tanya aku.

"Tak lah tapi dari melayan ko sembang, baik aku memorex", aku jawab gitu. Dalam hati.

Risau sebab dah nak Maghrib tapi diaorang tak ada gaya nak balik (KN siap baring-baring lagi tuh), aku pun tolong-tolong diaorang (why in the world nak pasang tikar getah jer pun tapi ambik masa lama sangat? Berdua pulak tuh), then aku kata aku akan siapkan sendiri, potong mana-mana yang perlu dipotong.

Masa mengaji aku selamba jer on kan cellphone, sorok kat rehal. Malam nih memang sessi tak menarik, mengaji malam Selasa tuh yang grand nya, malam nih cuma bertiga. So sesambil mengaji, sesekali sekala aku jengok cellphone aku.

Ok, Forex punya cerita. Pagi tadi masa Nikkei mula, USD/JPY naik, sepanjang hari naik, sedangkan Nikkei turun. Since dia tak turun masa Asian session yang maha slow tuh, aku pun mula lah pasang sell positions. By the time European session mula, semua positions aku dah menguntungkan tapi towards Maghrib, ada correction so almost all positions ditutup automatically, dapatlah untung seciput cipet. 

Lepas Isyak masa nak pergi makan, aku on kan cellphone, tengok-tengok semua positions dah untung, dalam 100K of EIT (0.1 ETH).  Aku close kan a few dan tinggalkan some untuk esok, patutnya untung lagi besar tapi aku kantoi pairs EUR/USD dan GBP/USD Macamana pun account aku dah jadi 3.255 ETH, semalam 3.145 ETH. 

Das ist ok, mehr als einhunderttausent ist gut genug, kata orang Jerman.