Tuesday

Isnin10September2018

Bangun aje pagi nih, sebelum mandi etc, terus aku on kan laptop, bukak MT4 dan masuk a few positions, long USD/JPY, EUR/JPY dan GBP/JPY. Lepas tuh barulah buat benda lain.

Memang tak ada niat pun nak ke kebun, tanah becak, so aku melepak lama jugak kat kedai Samad masa breakfast tadi. Harinih cuti so tak berapa ramai orang, biasanya kalau hari bekerja, ramai rombongan-rombongan pekerja yang datang makan. Kadang tuh aku pelik, sanggup diaorang datang dari Raub, just untuk breakfast, macamlah kat bandar tuh, atau di tempat lain, tak ada kedai makan. Staff Hospital Raub, Klinik Kesihatan, TM, dan staff jabatan-jabatan kerajaan yang lain. Memang orang kerja kerajaan, memang gitu ker perangainya, keluar minum ramai-ramai, jauh-jauh, lama-lama. Aku rasa memang macam tuh sebab masa aku kerja dulu pun, kalau nak deal dengan government officers, janganlah datang before 10, office lengang.

Pelik jugak aku, Nikkei naik tapi USD/JPY turun, so account aku ada flaoting loss, dalam 135K max, membawa ke tengahari. Sebelum European session mula, aku masuk a few more positions, aku nak scalp. Walaupun equity aku semakin besar, tapi aku jadi macam takut-takut, tak konfiden nak beli lot yang besar, atau banyak. Aku tahu yang betapa susahnya Forex nih so aku nak protect profits yang aku dapat selama ini. Dengan lain perkataan, untung ataupun rugi nya tak besar. Mungkin sekali sekala akan dapat untung yang besar tapi basically aku akan ambik profit sikit-sikit.

Syukur, petang nih hujan lagi, tak lebat, sekadar membasah bumi. Dan aku tetap memorex jugak walaupun sebelum tuh aku berkobar-kobar untuk bersiar-siar petang. By Maghrib all my positions dah menguntungkan, patutnya aku masuk a few more tapi aku rasa malas melayan perasaan yang surenya bergelora the moment aku masuk new entries, cukuplah dulu degan positions yang ada tuh. Forex is so meletihkan sebenarnya.

Malam Tahun Baru Hijrah, majlis mengaji dibatalkan dan digantikan dengan Tahlil dan Doa Selamat. Sebelum Maghrib ada majlis baca doa penutup tahun dan lepas tuh doa awal tahun. Ramai jemaah, macam malam Raya jadinya. 

Syukur, untung harinih dalam ratusan K of EIT jugak, pagi tadi 29980360 EIT (2.9980360 ETH) dan malam nih sebelum aku tidur, account dah jadi 30360000 EIT (3.0360 ETH), esok tak tahulah sebab aku dah takut untuk long USD/JPY sebab harga dah naik, it's about time dia turun pulak, aku lebih suka jadi buyer daripada jadi seller.