Friday

Isnin3September2018

Harinih pekerja tak datang jugak, aku dah syak yang diaorang tak akan datang sebab bila aku call, tak berjawab panggilan aku. Aku tak tahu apa masalahnya, aku rasa mungkin masalah duit kot. Ituhari, hari Sabtu, pekerja tuh macam bengang jer sebab KN cuma belikan satu tin cat, mana lah cukup. 

Habis, dah 75% bayar, ke mana duit tuh pergi, walaupun tak lah sebanyak mana pun. Rasa menyesal pulak bayar diaorang sebanyak itu. Apa yang aku dapat tahu, KN banyak hutang kat suppliers, dan payments dari projek-projek lain belum dapat.

KN ada datang sekejap, dia kata one of the guys demam. Akal aku tak boleh terima, kalau sorang demam, takkan yang 3 lagi tak boleh datang? KN pun selamba jer, as if dia tahu what's going on. Aku tak ada lah tunjukkan yang aku marah dan tak puas hati tapi aku jawab cakap dia pun serious jer, dan aku pun tak layan sangat KN, aku buat pura buat-buat kerja kat kebun. 

Mood aku pun tak berapa baik harinih, salah satu sebab, Forex. Semalam masa market opening, pairs GBP/USD, EUR/USD gapped down, so aku ambik kesempatan itu untuk go long. And I shorted USD/JPY jugak, tapi semakin lama GBP/USD semakin turun. Aku keep on buying, dia turun, aku buy, bila turun lagi, aku buy lagi. Aku pun buy GBP/JPY dan EUR/JPY. So membawak ke petang, floating loss aku semakin besar walaupun ada lah profits yang kecik-kecik yang aku kaut. Tapi basically accouunt aku tetap in the red walaupun balance bertambah. Dan positions dah jadi banyak, ada masanya sampai 30 open positions. Itu yang aku macam risau jer sepanjang hari, what if the price keeps going south, boleh ker account aku sustain?

Tak lunch aku harinih sebab kenyang makan sampai 3 tongkol jagung. Syukur puji Tuhan jagung gue udah bisa dipanen. Sedap gila makan jagung style Mexico, selek mayo, tabur grated cheese, perah lemon dan last sekali sprinkle sikit chilli powder. Aku tengah fikir nak kasi siapalah jagung-jagung lain tuh, kalau ada adik beradik aku balik, memang rezeki diaorang. Tengahari pulak aku memanjat rambutan yang dah tinggal sisa-sisa. Pekerja-pekerja tuh diaorang selalu petik rambutan, siap guna scaffolding lagi, so sebelum semuanya habis, aku nak lah jugak turut menghabiskan rambutan yang semuanya dah merah gelap sebab terlampau masak.

Asar pulak ada jemputan Tahlil kat surau, memang kalau ada Ustaz bagi kuliah untuk perempuan, aku akan diajak sekali, untuk meramaikan jemaah lelaki, kalau tak tuh cuma Imam, Bilal dan sorang berdua jemaah lelaki.

Lepas Maghrib ada mengaji, oklah kali ini, ada sekali jer Ustaz tuh tegur bacaan aku. Awal aku tidur malam nih sebab as I said before, mood aku tak berapa bagus so dari melayan benda tak bagus, might as well aku tidur, tah-tah bermimpi best. Lagipun market macam slow jer, kat US cuti.