Thursday

Rabu26September2018

Chu talipun ajak breakfast kat kedai depan rumah dia, aku pun pergilah. Aku dah agak tentu ada benda yang dihajati etc, rupanya dia nak suruh aku tanam keledek dan ubi kayu kat tanah Pak Andak di depan rumah kitaorang. Aku iya kan aje, diaorang nih ingatkan aku nih rajin sedangkan aku rasa aku lah pekebun yang paling malas yang pernah ujud di dunia ini. 

Tak lama aku melepak kat kedai tuh, aku mintak diri sebab nak menyiram. See, patutlah orang kata aku rajin ekekek. Sebenarnya aku tak suka melepak lama-lama, dan excuse untuk berkebun memang satu excuse yang padat dan jitu. Aku nak ke Raub sebab nak settlekan pasal bill tertunggak TM aku tuh, so aku nak menyiram dan buat apa yang patut lah sebelum aku pergi. 

Terralit pulak aku kat kebun, petik jagung, petik kacang, menyangkul, cabut rumput etc, sedar-sedar dah sepuluh lebih. Aku melepak kejap lepas mandi, baring-baring, then terfikir, esok aje lah pergi Raub, cuaca macam mendung aje nih, kalau dapat tidur kan ker best? And so tidur lah aku. Seronok jadi aku nih kan, buat something ikut suka.

Dah jadi terbiasa pulak keluar awal untuk lunch, dapat aku lepak lama sikit kat masjid. 

"Dengar ceritanya nak buat Tahfiz di kampung ni, di mana?", Haji apatahnamanya yang baru balik dari buat Haji, tanya aku. Dia nih yang langgar kereta aku dulu tuh, dia ada kasi aku tasbih yang di beli di Madinah, sebelum dia pergi dulu adalah aku hulur duit sesikit, itu yang dia ingat aku tuh.

Aku rasa macam nak tergelak aje sebab baru semalam aku cerita pasal Tahfiz, tup-tup hari nih ada orang bukak cerita yang sama. 

"Nak buat (Tahfiz) tu bagus, tapi biar betul-betul", aku kata gitu.

Lama lah jugak kitaorang bersembang, Haji tuh bersependapatan macam aku jugak, nak buat tuh kena lah ikut rules nya, jangan gunakan alasan ugama untuk bypass all the requirements etc.

Aku macam dah hilang sabar dah dengan Forex aku nih, tak ada gaya nak retrace, nak buat corrections. Aku, kalau boleh nak clearkan all my positions yang nazak tuh then aku nak convert ETH (Ethereum) aku ke BCH (Bitcoin Cash), masalahnya floating profits aku walaupun semakin kecik tapi still merungsingkan aku. Kalau aku cut loss aje semua positions, aku akan rugi dalam 0.8 ETH dan akaun aku akan tinggal 2.5 ETH (modal mula-mula dulu cuma 0.5 ETH jer kan, so dari situ boleh nampak kegreedyan dan keegoan aku, tak nak rugi sikit dan tak nak mengaku kalah, tak nak mengaku yang aku salah)

Tengoklah, sebelum minggu berakhir aku akan closekan all my positions, tak kisahlah rugi sebanyak mana pun. Minggu depan aku nak start with a clean sheet. Tapi kalau boleh sesehari dua nih aku nak clearkan, redha jer lah dengan jumlah kerugian. Itulah, dulu macam senang jer aku dapat kumpul Eth bebanyak, sekarang I have to give back some of my profits tuh.

Aku turun menyiram petang nih, tapi, tak sampai 10 minit lepas tuh, hujan turun. Aku nih reti "memanggil hujan" rupanya ekekeke. Tak lebat tapi esok tak payah menyiram dah. 

Mengaji malam nih ok jer, tak ada masalah, lancar bacaan aku, Ustaz tak tegur pun. Sesambil tuh aku jenguk-jenguk dalam beg aku, macam ada improvement account aku, ada a few positions yang ditutup automatically, that's ok as long as it goes to the direction yang aku nak. 

Keluar dari masjid, aku ternampak MH, sure ada hal nih kalau dia datang masjid, kata aku dalam hati. Betul pun, dia panggil aku, dia ajak aku makan kat Pintu Padang, depan Sekolah Sains. Tapi bila dia kata dia nak jumpa orang dulu sebelum makan, terus aku kata aku tak dapat join dia sebab aku nak memorex. He knows yang aku trade online, so aku tunjukkan cellphone aku, dia faham yang aku trade bila dia tengok graf-graf kat screen.

Aku malas melepak sama dia kalau weekdays sebab aku tahu, kalau melepak dengan dia, sure lama, dia nih biasanya banyak agenda lain, nak ke sama sini, nak jumpa orang itu ini, tu pasal dia suka ajak aku sebab aku mengikut jer. 

Sorry, not tonight, bitch! Aku sibuk nak memorex ekekekee