Saturday

Jumaat21September2018

Pagi nih breakfast kat rumah jer, roti selek kaya sama telur separuh masak, macam makan kat Kopitiam, kan? Lagi class dari Kopitiam infact sebab teh aku taruk cinnamon powder. Kelas gitu. 


Sekarang nih aku tak berkeinginan langsung nak tidur lepas Subuh, tak macam dulu. And so pagi aku sekarang nih memang pagi, macam pagi nih, pagi-pagi lagi aku dah ke kebun. Walaupun tanah masih becak tapi aku buat jugaklah apa-apa yang patut, membuang rerumput yang tumbuh menggila. Harap-harap tak hujan dah lah untuk masa terdekat, dan aku percaya yang mungkin akan datang nih akan panas lah pulak. Yang berterusan. 


Aku test cabut kacang tanah harimau, boleh tahan lah isinya, cuma batch kali ini tak banyak sebab dulu tuh kan ker banyak yang mati kering sebab aku tersalah letak baja, aku letak baja kelapa sawit. Esoklah aku nak cabut banyak sikit, dan nak terus dibuat benih. Aku rasa sempat aku tanam untuk satu lagi cycle, kacang tanah harimau nih mengeluarkan hasil dalam 100 hari, so by end of Dec atau middle of Jan next year berhasillah, InsyaAllah.

Jiran aku sibuk pulak pasal kucing. Kucing empat ekor tuh kucing jiran aku, semalam dia tanya aku kalau-kalau kucing-kucing dia ada di rumah, aku katalah yang kucing tuh ada, melepak jer kat rumah. Awal minggu nih diaorang ke KL for a few days, so itu yang kucing diaorang lari ke tempat lain. Masalahnya pulak, kucing tuh dah macam tak nak balik ke rumah jiran aku tuh, suka agaknya diaorang melepak kat rumah kitaorang, mungkin sebab senyap sunyi keadaannya. Dan aku pulak tetaplah bagi kucing-kucing tuh makan. Jiran aku macam tak puas hati jer kucing dia tak nak balik, mungkin dia fikir yang kucing tuh menyusah dan mengacau aku. 

KN ada datang, jual madu kelulut kat aku, sebotol RM 180, tapi macam jernih jer kalernya, cair pulak. Madu Yemen yang aku selalu beli kat KL tuh tak secair dan semahal itu. KN masih hantar, forwardkan aku messages yang tak senonoh macam dulu. 

Terpanik jugak aku keluar dari masjid lepas Asar tadi sebab basikal aku "hilang", first time aku tak kunci basikal tuh, sebab aku park kat dalam area masjid. Kalau aku park kat luar masjid, memang aku tambat. Rupanya Pengerusi masjid pedajal aku, dia sorokkan basikal tuh kat luar pagar, lawak jugak, aku panik tapi diaorang terkekeh-kekeh gelak kat aku. 


Masa nak dinner tadi nasib baik aku dah order makanan, terserempak dengan MH, dia ajak aku makan kat Sungai Ruan. Aku tak nak lama-lama, aku nak balik sebab nak memorex. 


Minggu ini aku rugi, the whole of this week, account aku tak pernah hijau (untung), sentiasa merah (rugi, or floating loss). Tak pernah lagi jadi macam nih, biasanya ada merah hijau merah hijau tapi right from opening bell Monday lepas, sampailah closing time harinih, merah menyala. Macamana pun tak lah banyak lossnya, last Monday aku started with 3.376 ETH tapi sekarang account aku jadi 3.334 dan ada floating loss of about 0.5 ETH.

Rabu lepas akaun aku dah jadi 3.444 ETH tapi semalam dan harinih ada aku cut loss a few positions, tak sanggup aku tengok floating loss yang lebih dari 1.15 ETH. By the time market tutup, floating loss dan mengecut jadi 0.5 ETH. Monday akan datang tak tahu lah tapi by the pattern of price kat closing tadi, kemungkinan Yen pairs akan gap down, so akan mengecik lagi lah floating loss aku. And I don't mind untuk cut loss lagi dan start afresh untuk minggu depan.