Sunday

Jumaat7September2018

Tak sampai 10 minit pun aku di kebun, sekadar menyiram tembikai dan kacang harimau, jugak pokok cili aje. Sebab menurut Accuweather, petang nih akan hujan lebat, so nak menunggu ke petang tuh, kenalah siram tanaman  penting aku. Tembikai memang nak selalu kena siram, ada sebijik tuh dah terbantut pembesarannya, semuanya gara-gara aku ke KL ituhari, tak bersiram for a few days. Nasib baiklah pokok tembikai yang lain ditanammdi kawasan tanah lembab sikit, semuanya berbuah elok so far.

Pekerja daah tak datang sebab dah siap kerja diaorang, petang semalam diaorang dah buang dan bakar kayu-kayu, dah hangkut bawak balik rumah mana-mana bahan tak terpakai. Grill tingkap belum dipasang, tikar getah belum dibeli, so itu aje lah kerja yang masih belum siap. Aku dah beritahu KN yang balance duit hanya akan aku bayar bila semua kerja dah siap.

Macam semalam jugak, harinih aku banyak concentrate kat Forex, nak merepair mana-mana yang patut, Aku cut loss a few of my positions, tak apa lah, as long as aku rasa comfortable, sebab malam ini ada data penting yang akan keluar, US Non Farm Payroll dan Employment Change so aku kena bersedia. Dan jangan tamak, panik, gopoh gapah, itu kuncinya dalam memorex. 

Isyak masuk pukul 8-27 malam tapi sebab jam kat masjid tak betul, pukul 8-29 baru azan, sedangkan waktu tuh dah 8-31, US session dah bukak. Aku sempat bukak MT4 tapi bila aku nak place order to go long USD/JPY,connection tak ada, so tak dapatlah aku nak tambah positions. Dengan lain perkataan, tak besar lah untung aku malam nih, yang nak cover rugi sejak semalam ke petang tadi, dalam lingkungan 150K of EIT (0.15 ETH).

Awal aku tidur malam nih, market pun macam slow, aku ada a few positions jer dan tak nak masuk new entries. Cadangnya nak masuk awal pagi, just before market tutup for this week tapi aku terlambat, bangun pagi terus aku mandi etc, sepatutnya aku on kan MT4 aku. So aku tak ada carry forward apa-apa positions untuk minggu depan, yang bermakna, Isnin nih aku kena start afresh. Harap-haarap USD/JPY tak gap up lah, aku sepatutnya tinggalkan at least 2 winning positions untuk minggu depan.

Macamana pun aku bersyukur sebab minggu nih account aku dah naik dari about 2.03ETH minggu lepas, sekarang dah jadi 2.898 ETH, dalam 0.9 ETH untungnya. Macam ada harapan nak jadi kaya jer nih ekekekeke

Aku tak kisah harga Bitcoin, Ethereum dan lain-lain currencies turun ker naik ker sekarang nih, apa yang aku tahu, aku nak kumpul ETH yang aku boleh samada tukarkan ke Bitcoin atau coins lain atau aku just kumpul ETH. By end of this Chicago Board Options Exchange (CBOE) nak launch Ethereum Futures Contract macam Bitcoin so aku kena bersedia dan bersiap-siap dari sekarang.