Sunday

Rabu - 31072013

Semakin tak terkejar dah aku dengan kerja sekarang nih, semakin banyak benda yang aku kena buat. Itupun baru lebihkurang 20% aje dari jumlah keseluruhan kacang yang aku baru tanam. Haruslah tercungap-cungap nanti aku dibuatnya nak menjaganya bila semua kacang dah ditanam, yang by that time dah ada pun yang ready untuk diharvest. 

Tap apa, buat aje lah mana termampu. Tak pun aku biar kan aje, lantaklah, apa nak jadi, jadi. 


Nak menjaga cili (jugak petola, peria, tomato dan tembikai) dah satu hal, nak menyangkul, membersihkan kawasan, menanam kacang pulak satu hal lain. Kacang yang ditanam sebulan lepas dah sepatutnya aku taruk baja. Kacang yang aku tanam 3 minggu lepas, dah penuh dikelilingi rumput-rumput, itu kena diclearkan tuh. Kacang yang aku tanam 2 minggu lepas, tanah sekelilingnya dah nak digembur. Dan semuanya tuh nak disiram at least every other day. 

So, memang banyak kerja yang aku kena buat. Nampak gayanya lepas Puasa nanti pun aku terpaksa kerja sampai 12 lebih jugak hari-hari, harap-harap aku tak kembali ke habit mengeteh masa break. 

At last internet service aku dah ok petang nih, talipun line semalam lagi dah ok nya. Walopun gue lagi penasaran justru ga bisa internetan hampir sepekan tapi gue tenang aje, gue ga keburu. Gue online cuma iseng-iseng, makanya contohilah gue.

Tiba-tiba jer aku malas nak update pepanjang.....