Thursday

Day 19 - Sabtu 19/11/2011

Aku beritahu Raju yang pagi ini dia tak payah kerja lah sebab dia cuma disuruh tolong tangkap ikan aje, so jangan buat kerja lain. Lepak aje kat bilik sambil tunggu Seng datang ambik dia. So aku sorang aje yang keluar ke kolam, lepas kasi makan ikan dan buat apa yang patut, aku menebas semak samun kat Kolam 2. Bersih dan lawa jadinya, so semakin bersemangat aku kerja. 

Seng datang untuk ambik jaring dan jemput Raju, aku tanya Raju bila lagi nak datang ke sini sebab aku suka kerja dengan dia. Sajalah nak kasi ego dia naik sikit.

Lepas tuh aku sambung potong rumput, punyalah siksanya sebab semak sangat dan banyak tumbuhan menjalar, asyik melilit mata pemotong aje, itu yang mesin selalu mati tuh. 

Manager kat restoran di Scott Garden talipun aku, nak jumpa aku, nak bincang-bincng pasal kerja tapi aku dah settled di sini, susahlah sikit. Lagipun aku memang tak nak dah kerja dengan gang-gang Pakistan nih.

Keletihan lepas tuh, aku bentang guni, aku baring bawah pokok. What a bliss, rileks-rileks sambil dengar radio. Lepas memasak/makan pun aku rileks kat bawah pokok tuh, tapi kali ini aku bawak buku nota, tulis blog. Macam bagus jer aku nih kan, hidup yang tak ada apa-apa ni pun nak berblog bagai kononnya. 

Hujan turun sepanjang malam, apa lagi yang nak dibuat sorang-sorang kat tengah hutan nih selain daripada tidur, kan?