Thursday

Day 20 - Ahad 20/11/2011

Suspen gak aku semalam sebab hujan sepanjang malam, takut kolam penuh air. Air dari lurah sungai kecil kat luar sana tuh mudah sangat banjir kalau hujan lebat. Takut melimpah ke kolam, tu pasal.

Lepas hidupkan enjin generator, terus kasi makan ikan, sampai 3 pellets aku kasi tapi macam tak banyak ikan yang makan pun. Sunday kot, ikan bangun lewat sebab tak kerja. Bukan macam aku yang kena kerja setiap hari.

Bosan sangat, ajak Mamat Lone Ranger sembang. Aku ada sikit respect dengan dia nih pasal dia looks normal tapi dia boleh hidup macam tuh, kerja tak bergaji. Aku memang rasa ada sedikit persamaan dengan dia, kat bab-bab suka duduk sorang-sorang. Tapi aku cuma sementara sedangkan dia tuh sampai pencen lah kot macam tuh? Beli rokok kat dia, aku dah termula rasa bosan yang teramat.

Last-last melepak kat stor, message Ida, adik aku suruh tolong bayarkan bill internet aku sebab kalau kena potong nanti mamposlah aku, that's the only thing in my life worth living sekarang nih. 

Geram aku kat Joko nih tau dak? Dia selalu kerja kat reban ayam dekat kongsi aku nih, so selalu dia melilau sana sini, pastuh nak pinjam barang. Tadi tuh siap pinjam cermin, pisau cukur dan gunting. Selamba aje depan-depan aku dia gunting bulu hidung. Kurang asam betul. Agaknya kalau di belakang aku, tah bulu apa lagi yang dipotongnya. Bulu kening?