Tuesday

Day 57 - Selasa 27/12/2011

Gila kuatnya angin malam semalam, sampaikan aku terjaga pukul 2 dan tak boleh tidur dah lepas tuh sampai ke pagi. Ada pokok yang tumbang ke dalam Kolam 3, kat tempat Mamat Lone Ranger lagi lah teruknya, tunggang langgang semuanya.

Macam semalam jugak, di sebelah pagi aje aku kerja lebih sikit, sampailah about noon bila petrol habis. The rest of the day tuh melepak kat store aje sesambil menunggu diaorang datang, semalam dah beritahu Kinky yang setong petrol tuh cuma untuk sehari aje, dan dia kata dia akan suruh Ridzuan datang. 

Entah, aku pun tak faham diaorang nih, macam tak serious aje. Aku sorang jer yang serious nak buat kerjanya. Yang tak dayanya, masa dia datang, macam-macam janji, tapi senyap gitu aje. Aku rasa macam fed up jer kalau macam nih tapi kadang tuh rasa macam best pulak, sampai letih aku melepak. 

Aku tengok Mamat Lone Ranger bukan main lagi buat kerja, potong rumput etc, aku sorang jer yang duduk dalam store tuh dengan laptop, macam kandang orang utan jer gayanya. 

Entah, tapi ada terlintas kat benak kepala aku tadi yang aku rasa macam nak berenti kerja aje lah kalau macam nih. Then again, kat mana nak cari pluang macam nih kan? Mungkin ini aje masa untuk melepak, nanti kalau semuanya dah full swing, aku tak ada masa nak melepak pulak kot? 

Dan aku macam tak berharap jer akan dapat bercuti hujung minggu nih, bayang pekerja Indons tuh tak nampak pun lagi nih. Tak apa lah, kalau tak minggu ini, mungkin minggu depan kot. Masa tuh sure dah dapat gaji. Ada harapan aku terus berhenti aje nanti kot? Oooppss.

I had a blast masa online tadi, dapat email dari David & King Mongkut (my former Bosses), diaorang hantar gambar masa Christmas Eve Dinner kat apartment Chester 2 tahun lepas. Diaorang hantar tuh pasal diaorang teringat kat aku, diaorang memang tiap tahun dinner kat apartment Chester tu, sama abang Chester (lain bapak) dan emak Chester. Yang buat aku gelaknya, baju yang aku pakai tuh, pemberian Wak masa dia di Osaka, ada gambar ikan. Dan baju tuh memang ada aku simpan sampai sekarang (ada kat kongsi nih). Patutlah aku jadi Penjaga Kolam Ikan! I should have known better!



[ David sama abang dia, King Mongkut yang cacat tuh, sama Chester (Filipino) dan Len, abang dia yang berlainan bapak. Kitaorang selalu joking kata, 2 Jews, 2 Christians and a Moslem]

Then dapat message dari Carter yang buat aku rasa macam jeles dan terkilan. Dia kata dia dapat special invitation sempena screening of the film Iron Lady kat Ziegfield Theatre New York Sebab dia pernah interview Meryl Streep masa dia kerja MTV.

He knows yang Meryl Streep is my favorite actress, kalau aku masih di New York, sure aku pergi sama dia. Arrgghhh!!!!!!!

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun,
But the hills that we climbed were just seasons out of time.

So gitulah, senyum sorang-sorang bila mengingatkan kisah-kisah lepas, especially pasal those who have a very special place in my heart. Teringat jugak aku masa dalam tahanan dulu, ada aku tulis macam kat bawah nih kat blog Kisah Seorang Banduan aku. 


The rest of the day biasalah, memasak, melepak dan more melepak. Aku makan nasi for the first time in 8 days kot harinih. Aku masak nasi ayam, or rather kuah sup  dan jugak daging ayam tuh aku masakkan sama nasi, dan sup aku yang dah tinggal sikit tuh, aku tambahkan bahan-bahan yang dah kurang, aku nih memang banyak makan kentang sama tomato.

Sesambil tuh menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan. Ini jiran aku yang di sebelah kiri, satu lagi tuh jiran sebelah kanan.