Friday

Day 22 - Selasa 22/11/2011

Aku dah agak dah, internet aku kena potong pasal bill belum dibayar. Tengah malam semalam ok lagi tapi bangun pagi tadi dah tak dapat nak online. Terus jadi tak keruan aku dibuatnya. Nasib baik dapat contact Ida, dia akan tolong bayarkan sebab dia kerja dekat area Sungei Wang Plaza. 

Bodoh jer jadinya aku masa kasi makan ikan tuh, mengenangkan yang aku ada a few open positions. Rasa macam malas jer kasi ikan tuh makan, biar diaorang sama-sama merana macam aku.

Itu yang aku terus fikir macamana nak atasi masalah bayar bill untuk akan datang, kalaulah aku masih kerja di sini. Dan janganlah pasal masalah internet, laptop membuatkan aku dah tak kerja di sini. Itulah satu-satunya nyawa aku, internet dipotong bererti jiwa dan raga aku dipotong sama. Aku kena beritahu Pinky masalah ni, biar tak berulang. Bukannya tak ada duit kat bank cuma tak ada masa nak settlekan semua tuh, duduk dalam hutan nih. Aku tak terfikir yang aku langsung terperosok kat sini, kalau tidak tuh aku dah arrange untuk buat online payment, bank account aku yang ada duit nya pun cuma kat Bank Islam, yang kat bank lain tuh cuma untuk buat syarat aje.

Aku teruskan potong rumput kat Kolam 3, curam cerunnya, semak samun nya jangan cerita lah, setiap kali mesin rumput mati, setiap kali aku break, lari kejap ke kongsi sebab nak check mana lah tahu kalau-kalau Ida dah bayar bill aku dan aku boleh access internet. Aku, macam ikan jugak, tak boleh tak ada oksijen untuk bernafas dalam masa lebih dari 12 jam, internetlah tempat aku bernafas. 

Agaknya masa buka empangan air tadi fikiran aku masih berserabut mengenangkan masalah internet access aku, itu yang aku terlupa nak tutup balik tuh. Aku terperasan yang empangan tuh tak tutup bila aku tengok ada dua kipas yang macam ski-jet tuh, tersadai. Oo fuck! Terus aku berlari pergi tutup.

(Ok, aku nak clarify something sikit kat sesiapa yang baca blog ni, yang baru-baru lah. Yang dah bertahun ikut perjalanan hidup aku, diaorang dah tahu style aku.

Ok, aku selalu mencarut, guna words fuck, bitch, asshole, cunt dan yang sewaktu dengan nya kan? I don't really mean it bila aku mencarut. And I never mencarut in Malay, aku jarang guna carutan Melayu. Probably sebab kalau aku mencarut in Malay tuh macam aku really mean it apa yang aku cakap. In real life korang tak akan dengar aku guna words like, "burit lah, butuh ko...". Tapi, it's very common kalau aku kata things like, "Ooo fuck! Shit!...dan yang seumpamanya. 

Bertahun aku duduk kat US, 3 tahun kat New York, itu semua memang perkataan yang digunakan harian. Dengan boss-boss aku, David (dengan King Mongkut jer tak pernah) kitaorang cakap berfuck-fuck, dengan Carter lagi lah kan? 

Bukanlah aku takut orang hilang respect kat aku (ha, ada orang respect kat aku ker? hehehe) sebab aku selalu mencarut, tapi I just want you to know yang mencarut nih does not necesserily mean yang pencarut tuh, aku for example, is such a filthy bitch kan? It's ok to swear, macam jugak it's ok for a man to cry. 

Even Sarah palin pun pernah guna 4-letter word on live tv.)

Alhamdulillah lepas lunch internet aku ada semula. Caya lah Ida, I know I can count on her. Terus jadi bersemangat aku nak buat kerja. And by the way, nothing bad yang terjadi kat Forex account aku dalamasa 12 jam aku tak dapat monitor tuh. Syukur.

Petang aku tak buat kerja apa sangat dah pun, terkial-kial aku cuba pasang tayar wheel barrow, last-last panggil Mamat Lone Ranger mintak dia tolong. Memang nampak macam senang jer nak buat tapi aku yang tak ada apa nya nih (screw driver, spanar, grease) memang tak boleh buat apa lah. As my token of appreciation (selain dari tak habis-habis puji dia yang master tuh) aku kasi dia a bucket of fish food sebab dia mintak.

Senak aku menengok keadaan bilik aku nih tau dak? Banyak semut! Kalau hujan, banyak katak. Perkara biasalah kalau bangun pagi tengok-tengok ada katak dalam jug, atau dalam periuk. Tapi itu ok lagi. Yang aku tak tahannya pasal semut, berkerumun kat mana-mana, semua barang aku kena digantung nampaknya, jadi macam kedai runcit kat kampung. Yang tak tahannya, kat pakaian pun banyak semut datang menerokai. Kat spenda pun sama. 

Aku nih ada kencing manis ker?