Sunday

Day 40 - Sabtu 10/12/2011


Seingat aku, harinih tak sampai 10 patah perkataan jer yang aku cakap. Pagi tadi jer aku melontarkan suara, masa nak kasi makan ikan. Biasalah, setiap pagi masa aku ambik makanan ikan kat stor, Mamat Lone Ranger tunggu, aku kasi dia sebaldi makanan ikan. Biasanya dalam baldi tuh dia taruk something untuk aku, epal dan oren. Tu pasal aku tak pernah putus bekalan epal dan oren. Aku nih mengamalkan permakanan sihat, selalu makan buah, epal, oren, rambutan dan durian. 

So masa tu jer lah aku bercakap nya. Lepas tuh terus membisu seribu bahasa.Tak buat apa kerja pun harinih, tak selaras langsug dengan niat aku masa weekdays dulu yang aku nak rileks-rileks, dan aku nak pulun buat kerja weekend nih. Sebab biasanya aku akan keboringan sebab tak ada Forex untuk dilayan, dan untuk menghabiskan masa, lebih baik aku buat kerja yang banyak tak berbuat nih kan? 

Tapi bila difikirkan yang orang lain rileks-rileks, lepak-lepak hujung minggu, aku pun terikut sama. Dan aku sure yang Pinky, atau sapa-sapa ajelah, sure diaorang tak datang weekend kan? Lagipun minggu lepas hari Sabtu, aku dah pulun kerja menangkap ikan, kan? Apa kata minggu nih aku rileks pulak, kan? 

So itulah, dengan tak ada apa nak dibuat, dengan tak ada Forex untuk dimonitor, terasa lama dan sunyi sungguh rasanya.Tak puas hati sebab meehon aku jadi bubur ituhari, aku cuba sekali lagi. Kali ini aku takat rendam aje meehon tuh, sekejap jer rendam nya. Itupun mee tuh bergumpal-gumpal, yang by the time aku masak, jadi macam putumayam aje. Bila dah rasa memang tak akan menjadi, terus tak ada semangat, makan aje dua tiga sudu, terus aku kasi kat ayam. 

Then sambung tidur, then sambung dengar radio. Rasa nak keluar ke kedai tapi semalam dah 2 kali ke kedai kan? Then hujan turun, selebat-lebatnya. Dan aku turun ke dapur sebab perut lapar. Dan aku buat cekodok ikan kering lagi, itu jer lah yang aku terrernya. Montok-montok cekodok aku, yang dimakan cicahkan lauk sardin semalam, di waktu hujan-hujan gitu, it feels like heaven. Life ain't bad lah.

Dan walaupun siangnya asyik tidur aje, aku tak ada problem pun untuk melelapkan mata right after Isyak. Apa lagi yang aku nak kat dunia nih selain makan kenyang dan tidur lena, kan?

Message keeps getting clearer
Radio's on and I'm moving 'round the place
I check my look in the mirror
I wanna change my clothes, my hair, my face
Man I ain't getting nowhere
I'm just living in a dump like this
There's something happening somewhere
Baby I just know that there is


You can't start a fire
You can't start a fire without a spark
This gun's for hire
Even if we're just dancing in the dark
Even if we're just dancing in the dark


(Bruce Springsteen - Dancing In The Dark)